Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pinsamt, Åka Skidor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tompan14" data-source="post: 925302" data-attributes="member: 74439"><p>Jag vet inte hur könsfördelningen ser ut på kurser i kinesiska, jag vet heller inte hur det hör hemma i den här tråden.</p><p></p><p>Man behöver absolut inte ha doktorerat i ett språk för att kunna skriva en skidtidning, absolut inte! Men som jag ser det är det ett av de grundläggande problemen hos Åka Skidor. Att vara en duktig och passionerad skidåkare är ett måste för att kunna vara insatt och påläst om ämnet, men det räcker inte med det. Inte skulle ni väl publicera oskarpa, felexponerade och dåligt komponerade bilder bara eftersom fotografen är en fantastisk skidåkare? Varför då göra det med texterna? Intrycket jag har fått är att skribenterna saknar såväl kunskap om som utbildning i hur man producerar en bra text för publikation i en tidskrift. Där ligger min konstruktiva kritik som efterfrågades. Använd sommaren till att skicka iväg era medarbetare på skrivkurser, skrivverkstad, distanskurs eller vad som nu passar er bäst. Reportaget från Kashmir i nummer 4/11 var något jag uppskattade, och även om ett tränat öga gärna hade velat pilla lite i texten innan tryck så är det ingen katastrof. Mer Kashmir mindre Åre helt enkelt!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tompan14, post: 925302, member: 74439"] Jag vet inte hur könsfördelningen ser ut på kurser i kinesiska, jag vet heller inte hur det hör hemma i den här tråden. Man behöver absolut inte ha doktorerat i ett språk för att kunna skriva en skidtidning, absolut inte! Men som jag ser det är det ett av de grundläggande problemen hos Åka Skidor. Att vara en duktig och passionerad skidåkare är ett måste för att kunna vara insatt och påläst om ämnet, men det räcker inte med det. Inte skulle ni väl publicera oskarpa, felexponerade och dåligt komponerade bilder bara eftersom fotografen är en fantastisk skidåkare? Varför då göra det med texterna? Intrycket jag har fått är att skribenterna saknar såväl kunskap om som utbildning i hur man producerar en bra text för publikation i en tidskrift. Där ligger min konstruktiva kritik som efterfrågades. Använd sommaren till att skicka iväg era medarbetare på skrivkurser, skrivverkstad, distanskurs eller vad som nu passar er bäst. Reportaget från Kashmir i nummer 4/11 var något jag uppskattade, och även om ett tränat öga gärna hade velat pilla lite i texten innan tryck så är det ingen katastrof. Mer Kashmir mindre Åre helt enkelt! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pinsamt, Åka Skidor!
Tillbaka
Topp