Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pinsamt, Åka Skidor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Anzom" data-source="post: 980082" data-attributes="member: 45125"><p>Som enväldig härskare tackar jag för inbjudan. </p><p>Men är samtidigt rädd för att de härskartekniker (där gruppen<em>jag</em>), kastar på de stackars människor som Lowe försvarar är minst lika duktiga i sina härskartillämpningar. Bara det att det ser ut på ett annat sätt.</p><p>Offerkoftan åker på och skyddar likt ett pansarförsvar mot motståndarnas problematisering kring frågor där svaret alltid är männens fel.</p><p></p><p>Hursomhelst, för att förtydliga det jag skrev innan. Det är omöjligt att kunna veta vem som diskutera på freeride, alltså är det också omöjligt att veta vilket kön användarna har. Det är helt sonika, frivilligt (läs det ordet ett par gånger Lowe) att bli medlem här. Och det är också helt frivilligt(!) hurvida man väljer att starta trådar eller ej. Och vad man väljer att fylla dem med.</p><p>De som uttalar sig att vara kvinnor skriver enligt dig oftast i boendetrådar, inte i rena prylnördtrådar. Om det nu skulle vara så finns det inget problem i det. För allt ligger i användarens intresse i vilka trådar man väljer att vara delaktig i, det finns ingen freerideblock för kvinnliga användare att skriva i ex. Projekt opinion. Trots det är majoriteten där (troligtvis) män. </p><p></p><p>Att män oftare än kvinnor väljer att nörda ner sig i ett ämne är vida känt. Vad det beror på kan diskuteras. Kan det ligga något i att det är skillnad mellan könen? </p><p>När det gäller ex. skola så är det oftast så att kvinnor har ett snittbetyg som ligger jämnt fördelat över skalan. Medans männen har mer toppar och dalar. Alltså en högre maxnivå men också fler stolpskott.</p><p>Vem säger att man inte kan dra den parallellen till intresset för en specifik sport, då intresse av något ofta leder till ett högre betyg i skolan.</p><p></p><p>Sen att allt är en fråga om en sk. social konstruktion där allt mer eller mindre är männens fel, det är möjligtvis något du kan sitta med dina socionomvänstervridna vänner och argumentera för.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Anzom, post: 980082, member: 45125"] Som enväldig härskare tackar jag för inbjudan. Men är samtidigt rädd för att de härskartekniker (där gruppen[i]jag[/i]), kastar på de stackars människor som Lowe försvarar är minst lika duktiga i sina härskartillämpningar. Bara det att det ser ut på ett annat sätt. Offerkoftan åker på och skyddar likt ett pansarförsvar mot motståndarnas problematisering kring frågor där svaret alltid är männens fel. Hursomhelst, för att förtydliga det jag skrev innan. Det är omöjligt att kunna veta vem som diskutera på freeride, alltså är det också omöjligt att veta vilket kön användarna har. Det är helt sonika, frivilligt (läs det ordet ett par gånger Lowe) att bli medlem här. Och det är också helt frivilligt(!) hurvida man väljer att starta trådar eller ej. Och vad man väljer att fylla dem med. De som uttalar sig att vara kvinnor skriver enligt dig oftast i boendetrådar, inte i rena prylnördtrådar. Om det nu skulle vara så finns det inget problem i det. För allt ligger i användarens intresse i vilka trådar man väljer att vara delaktig i, det finns ingen freerideblock för kvinnliga användare att skriva i ex. Projekt opinion. Trots det är majoriteten där (troligtvis) män. Att män oftare än kvinnor väljer att nörda ner sig i ett ämne är vida känt. Vad det beror på kan diskuteras. Kan det ligga något i att det är skillnad mellan könen? När det gäller ex. skola så är det oftast så att kvinnor har ett snittbetyg som ligger jämnt fördelat över skalan. Medans männen har mer toppar och dalar. Alltså en högre maxnivå men också fler stolpskott. Vem säger att man inte kan dra den parallellen till intresset för en specifik sport, då intresse av något ofta leder till ett högre betyg i skolan. Sen att allt är en fråga om en sk. social konstruktion där allt mer eller mindre är männens fel, det är möjligtvis något du kan sitta med dina socionomvänstervridna vänner och argumentera för. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pinsamt, Åka Skidor!
Tillbaka
Topp