Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Pipetävlingen i OS
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="wunderbaum01" data-source="post: 147884" data-attributes="member: 45034"><p>Tycker egentligen att man inte ska jämföra Snowboard och skidor. Som att jämföra skate och inlines. Olika förutsättningar.</p><p>Frågan är om det inte är lättare att göra bra landningar och snurrar på skidor (även om jag inte tror att dom gör fler varv en brädåkarna).</p><p></p><p>I storbergsåkningen tror jag det finns fler bra åkare bland skidåkarna. Inte så många brädåkare går på stil utan bränner mer rakt ner, gör feta hopp men skär mindre och sladdar mer. En tendens som även finns bland skidåkare mer och mer. Jag tror det är filmerna som odlar fram denna stil.</p><p>Men att man på bräda borde kunna få mer flyt och sköna svängar än på skidor är jag övertygad om. Surfstyle.</p><p></p><p>Bland åkarna stod Shaun White ut men det visste man innan. Hans cleana stompade landingar, långa grabbar och stilen i sista åket (ärevarvet) aaaaah. Älskade de två sista cutbackarna.</p><p>Snygg frilla också.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="wunderbaum01, post: 147884, member: 45034"] Tycker egentligen att man inte ska jämföra Snowboard och skidor. Som att jämföra skate och inlines. Olika förutsättningar. Frågan är om det inte är lättare att göra bra landningar och snurrar på skidor (även om jag inte tror att dom gör fler varv en brädåkarna). I storbergsåkningen tror jag det finns fler bra åkare bland skidåkarna. Inte så många brädåkare går på stil utan bränner mer rakt ner, gör feta hopp men skär mindre och sladdar mer. En tendens som även finns bland skidåkare mer och mer. Jag tror det är filmerna som odlar fram denna stil. Men att man på bräda borde kunna få mer flyt och sköna svängar än på skidor är jag övertygad om. Surfstyle. Bland åkarna stod Shaun White ut men det visste man innan. Hans cleana stompade landingar, långa grabbar och stilen i sista åket (ärevarvet) aaaaah. Älskade de två sista cutbackarna. Snygg frilla också. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Pipetävlingen i OS
Tillbaka
Topp