Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Pipetävlingen i OS
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jesper-am-Arlberg" data-source="post: 147885" data-attributes="member: 34633"><p>pipe är grymt skoj att åka, både på skidor och bräda. Det är grymt imponerande att se bra åkare (ser några av de bästa träna varje vecka då califonien är parkåkarnas mecka).</p><p></p><p>Men tävlingarna i halfpipe är lite tråkiga, alla top10 åkarna drar back-to-back 10or har iaf 1 hitt över 20 feet då de har 5-6 hitts under åket lämnar det inte mycket utrymme för variation. eftersom de måste ha en back-to-back spin o en hög air för att få bra poäng.</p><p></p><p>Det är samma sak för brädåkare som skidåkare. Jag vet inte vad nästa steg kommer bli innom halfpipe men jag hoppa att det inte är en back-to-back 12.</p><p></p><p>Jag skule vilje se mer dubbelgrabs (de ändrar grabben under rotationen/tricket) o längre piper så de hinner göra mer. Mer tweakade 10or och fler inverterade trick.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jesper-am-Arlberg, post: 147885, member: 34633"] pipe är grymt skoj att åka, både på skidor och bräda. Det är grymt imponerande att se bra åkare (ser några av de bästa träna varje vecka då califonien är parkåkarnas mecka). Men tävlingarna i halfpipe är lite tråkiga, alla top10 åkarna drar back-to-back 10or har iaf 1 hitt över 20 feet då de har 5-6 hitts under åket lämnar det inte mycket utrymme för variation. eftersom de måste ha en back-to-back spin o en hög air för att få bra poäng. Det är samma sak för brädåkare som skidåkare. Jag vet inte vad nästa steg kommer bli innom halfpipe men jag hoppa att det inte är en back-to-back 12. Jag skule vilje se mer dubbelgrabs (de ändrar grabben under rotationen/tricket) o längre piper så de hinner göra mer. Mer tweakade 10or och fler inverterade trick. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Pipetävlingen i OS
Tillbaka
Topp