Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pirat liftkort.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="k-w" data-source="post: 101574" data-attributes="member: 29287"><p>Just att lämna kortet till kompisen bakom i kön är väl ett trick som man ser lite då och då. Tror inte liftpersonalen reagera när det bara händer nån enstaka gång, kan ju till exempel bero på att man råkade putta till korset och blir tvungen att "dra" kortet igen för att bli insläppt. Om samma liftkort däremot upprepade gånger skulle dras dubbelt eller dyka upp vid olika liftar samtidigt tror jag nog att de skulle undersöka saken. Ett säsongskort vid en större anläggning är ju trots allt värt en ansenlig summa. Så utsikterna att i nån större skala kopiera liftkort för att tjäna pengar är nog dåliga och iden är i min mening ganska omoralisk.</p><p></p><p>"martinT - Men då skulle hela skidanläggningen förlora massa pengar och inte ha råd med personal som pistar backen eller som sköter liften.. Och ingen pistmaskin att köra med. Man måste tänka på vilka konsekvenser det skulle ha." - Ja det måste man. Skistar skulle kanske inte ha råd att göra reklam eller pista backarna. Usch, vad hemskt, bara folktom offpiståkning kvar av de som en gång var ett paradis för bakfylleåkare och snowbladesligister. :P Undrar vad en skimmer kostar...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="k-w, post: 101574, member: 29287"] Just att lämna kortet till kompisen bakom i kön är väl ett trick som man ser lite då och då. Tror inte liftpersonalen reagera när det bara händer nån enstaka gång, kan ju till exempel bero på att man råkade putta till korset och blir tvungen att "dra" kortet igen för att bli insläppt. Om samma liftkort däremot upprepade gånger skulle dras dubbelt eller dyka upp vid olika liftar samtidigt tror jag nog att de skulle undersöka saken. Ett säsongskort vid en större anläggning är ju trots allt värt en ansenlig summa. Så utsikterna att i nån större skala kopiera liftkort för att tjäna pengar är nog dåliga och iden är i min mening ganska omoralisk. "martinT - Men då skulle hela skidanläggningen förlora massa pengar och inte ha råd med personal som pistar backen eller som sköter liften.. Och ingen pistmaskin att köra med. Man måste tänka på vilka konsekvenser det skulle ha." - Ja det måste man. Skistar skulle kanske inte ha råd att göra reklam eller pista backarna. Usch, vad hemskt, bara folktom offpiståkning kvar av de som en gång var ett paradis för bakfylleåkare och snowbladesligister. :P Undrar vad en skimmer kostar... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pirat liftkort.
Tillbaka
Topp