Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
pist eller pistoff?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JockeSki" data-source="post: 221911" data-attributes="member: 12644"><p>Nu kommer du få massor med svar från jibbers som säger "öh köp en skida med minst 95mm i midja" men dom svaren kan du hoppa över. Alla pistskidor funkar i offpisten. Däremot tycker jag inte att alla offpistskidor funkar i pisten därför tycker jag att ska man bara ha EN skida så ska man satsa på en lite bredare pistskida (runt 75mm).</p><p></p><p>Man känner STOR skillnad på en pistskida och en puderskida med 95-100mm midja så om man tänker åka många dagar i mycket puder (minst 10-15 hela dagar/säsong) så ska man absolut satsa på en puderskida.</p><p></p><p>Sen måste man tänka efter hur många skiddagar som man verkligen åker bottenlöst puder. I ärlighetens namn så brukar det inte va så väldigt många. En annan sak åxå är att många felaktigt sätter offpist=puder. Offpist är så mycket mer än bara puder.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JockeSki, post: 221911, member: 12644"] Nu kommer du få massor med svar från jibbers som säger "öh köp en skida med minst 95mm i midja" men dom svaren kan du hoppa över. Alla pistskidor funkar i offpisten. Däremot tycker jag inte att alla offpistskidor funkar i pisten därför tycker jag att ska man bara ha EN skida så ska man satsa på en lite bredare pistskida (runt 75mm). Man känner STOR skillnad på en pistskida och en puderskida med 95-100mm midja så om man tänker åka många dagar i mycket puder (minst 10-15 hela dagar/säsong) så ska man absolut satsa på en puderskida. Sen måste man tänka efter hur många skiddagar som man verkligen åker bottenlöst puder. I ärlighetens namn så brukar det inte va så väldigt många. En annan sak åxå är att många felaktigt sätter offpist=puder. Offpist är så mycket mer än bara puder. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
pist eller pistoff?
Tillbaka
Topp