Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
pist eller pistoff?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skare" data-source="post: 223596" data-attributes="member: 33054"><p>Att någon kör lika fort med ett par Hendryx 103 mm i bana som ett par storslalomskidor säger egentligen bara att den kilen åker alltid på lite sladd (fast det tror han inte själv, men jag vet vem det är) och då spelar det inte så stor roll. Men för en vass åkare gör det skillnad. Fråga Sverre, som är en grym pist- och banåkare som fick storstryk i GS Hammarbybacken i vintras då han hade ett par halvfeta Nordica (den smalare sandwich mod) på fötterna. Fredrik Nyberg sa på TV att han åker (eller kanske åkte, nu efter olyckan) 10 sek snabbare per åk (en dryg minut) nu än när han åker mot Elan 049 för 15 år sedan. Jag skulle tro att ett par 049 (då de överlägset snabbaste GS-skidornas som fanns) är snäppet snabbare än Mantra. Jag har åkte en del GS med fetingar, det känns rätt bra, men går inte så fort.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skare, post: 223596, member: 33054"] Att någon kör lika fort med ett par Hendryx 103 mm i bana som ett par storslalomskidor säger egentligen bara att den kilen åker alltid på lite sladd (fast det tror han inte själv, men jag vet vem det är) och då spelar det inte så stor roll. Men för en vass åkare gör det skillnad. Fråga Sverre, som är en grym pist- och banåkare som fick storstryk i GS Hammarbybacken i vintras då han hade ett par halvfeta Nordica (den smalare sandwich mod) på fötterna. Fredrik Nyberg sa på TV att han åker (eller kanske åkte, nu efter olyckan) 10 sek snabbare per åk (en dryg minut) nu än när han åker mot Elan 049 för 15 år sedan. Jag skulle tro att ett par 049 (då de överlägset snabbaste GS-skidornas som fanns) är snäppet snabbare än Mantra. Jag har åkte en del GS med fetingar, det känns rätt bra, men går inte så fort. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
pist eller pistoff?
Tillbaka
Topp