Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
pist eller pistoff?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JockeSki" data-source="post: 223673" data-attributes="member: 12644"><p>Kära bredskidåkare, självklart är flytet ljusår bättre på ett par breda puderskidor än ett par pistracers. Att ni tycker att puderskidor funkar bra i pisten kan bara bero på att ni gillar GS-svängar och det gör inte jag. Därav mitt svar. Jag hade valt ett par lite breda pistskidor istället för ett par puderskidor eftersom jag inte ser pister som transportsträckor utan åk som är minst lika roliga som puder. Och jag gillar att svänga. Personligen tycker jag bättre om mer sväng med drag i än en GS-sväng i 130km/h. Jag åker oftast på en skida med 13m radie och allt över 16m tycker jag är för tråkigt. Visst kan jag carva på mina B4:or dom dagarna jag har dom men det är helt enkelt inte lika roligt och det är lättare att utvecklas på ett par med mindre radie. Men detta är bara vad jag tycker, därför blev mitt svar som det blev.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JockeSki, post: 223673, member: 12644"] Kära bredskidåkare, självklart är flytet ljusår bättre på ett par breda puderskidor än ett par pistracers. Att ni tycker att puderskidor funkar bra i pisten kan bara bero på att ni gillar GS-svängar och det gör inte jag. Därav mitt svar. Jag hade valt ett par lite breda pistskidor istället för ett par puderskidor eftersom jag inte ser pister som transportsträckor utan åk som är minst lika roliga som puder. Och jag gillar att svänga. Personligen tycker jag bättre om mer sväng med drag i än en GS-sväng i 130km/h. Jag åker oftast på en skida med 13m radie och allt över 16m tycker jag är för tråkigt. Visst kan jag carva på mina B4:or dom dagarna jag har dom men det är helt enkelt inte lika roligt och det är lättare att utvecklas på ett par med mindre radie. Men detta är bara vad jag tycker, därför blev mitt svar som det blev. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
pist eller pistoff?
Tillbaka
Topp