Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Pistcarvers som pappaskidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="hfghenke" data-source="post: 1098510" data-attributes="member: 36097"><p>Mina tunga Salomon XT800 gör sig inte så bra som pappaskidor. Är ute efter ett par pistcarvers som är lättare och med lite snävare radie. Mina nuvarande skidor har en radie på 18 och är riktigt sköna i de flesta underlag när man kan stå på lite men med 3 barn äldsta 5 och tvillingar 3 blir det inte så mycket fart i backarna. </p><p>Letar efter ett par rena pistcarvers med relativt låg vikt och en radie någonstans mellan SL och GS. </p><p>Vad har ni för tips? </p><p></p><p>Tack på förhand</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hfghenke, post: 1098510, member: 36097"] Mina tunga Salomon XT800 gör sig inte så bra som pappaskidor. Är ute efter ett par pistcarvers som är lättare och med lite snävare radie. Mina nuvarande skidor har en radie på 18 och är riktigt sköna i de flesta underlag när man kan stå på lite men med 3 barn äldsta 5 och tvillingar 3 blir det inte så mycket fart i backarna. Letar efter ett par rena pistcarvers med relativt låg vikt och en radie någonstans mellan SL och GS. Vad har ni för tips? Tack på förhand [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Pistcarvers som pappaskidor?
Tillbaka
Topp