Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
pisterna i Chamonix?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rikard_o" data-source="post: 23648" data-attributes="member: 43578"><p>Kan bara hålla med Morisson ovan vad gäller känslan. Har varit på de flesta av de stora franska orterna samt en del i Österrike och Italien. Har också varit i Himalaya och Chamonix är nog det enda skidställe jag varit på som har berg så storslagna så att dom ger en lite av samma känsla som i the high himalyas. Visst finns den högalpina terrängen även i närheten av andra ställen men i Chamonix är det så lättillgängligt. Ta kabinen upp till Aguille Du Midi på 3800 möh och på nervägen i "backen" med Mt Blanc i ryggen skåda något som man vanligtvis får vandra ett par dagar för att få se.</p><p></p><p>Sedan är det väl många som tycker dalen är lite trist med mycket trafik och så. Liksom byn som ju är som en mindre stad. Men den har ändå sin charm, en del mysiga gamla byggnader i "fransk" stil osv.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rikard_o, post: 23648, member: 43578"] Kan bara hålla med Morisson ovan vad gäller känslan. Har varit på de flesta av de stora franska orterna samt en del i Österrike och Italien. Har också varit i Himalaya och Chamonix är nog det enda skidställe jag varit på som har berg så storslagna så att dom ger en lite av samma känsla som i the high himalyas. Visst finns den högalpina terrängen även i närheten av andra ställen men i Chamonix är det så lättillgängligt. Ta kabinen upp till Aguille Du Midi på 3800 möh och på nervägen i "backen" med Mt Blanc i ryggen skåda något som man vanligtvis får vandra ett par dagar för att få se. Sedan är det väl många som tycker dalen är lite trist med mycket trafik och så. Liksom byn som ju är som en mindre stad. Men den har ändå sin charm, en del mysiga gamla byggnader i "fransk" stil osv. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
pisterna i Chamonix?
Tillbaka
Topp