Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
pisterna i Chamonix?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="emma200" data-source="post: 23649" data-attributes="member: 43827"><p>vissa påstår att chamonix e alpernas mecka typ, men jag vet inte om jag e beredd att hålla med. ha inte för stora förväntningar. visst bjuder chamonix på många härliga åk, men pröva offpisten för det är där du får skönast åkning. åker du inte offpist är det lätt att du kan bli besviken eftersom chamonix har ryktet om att vara bäst i alperna (??). men pröva offpist´första dagen kan du ha en guide och sedan åka med ditt gäng eller vad det nu var. gå inte miste om offpisten, den e inte så svår. räkna med att få åka buss till backarna i ca 20-30 min. ganska segt och proppat med folk, inte så roligt när en åksjuk jävel lägger en pizza mitt på bussgolvet och man står på varandra i svett och illa lukt. men i det stora hela e chamonix fanastiskt med mount blanc. vädret oftast på topp, själva byn eller rättare sagt staden e det fullt ös på, roliga affärer och härlig stämning. rekomenderar att ta kabin upp till aguille du midi, helt otrolig utsikt. jag var i chamonix i mitten februari, sol nästan varje dag och några minusgrader, bästa tänkbara vädret alltså. i januari e vädret i stort sett detsamma, kanske lite kallare, lite mindre soldagar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="emma200, post: 23649, member: 43827"] vissa påstår att chamonix e alpernas mecka typ, men jag vet inte om jag e beredd att hålla med. ha inte för stora förväntningar. visst bjuder chamonix på många härliga åk, men pröva offpisten för det är där du får skönast åkning. åker du inte offpist är det lätt att du kan bli besviken eftersom chamonix har ryktet om att vara bäst i alperna (??). men pröva offpist´första dagen kan du ha en guide och sedan åka med ditt gäng eller vad det nu var. gå inte miste om offpisten, den e inte så svår. räkna med att få åka buss till backarna i ca 20-30 min. ganska segt och proppat med folk, inte så roligt när en åksjuk jävel lägger en pizza mitt på bussgolvet och man står på varandra i svett och illa lukt. men i det stora hela e chamonix fanastiskt med mount blanc. vädret oftast på topp, själva byn eller rättare sagt staden e det fullt ös på, roliga affärer och härlig stämning. rekomenderar att ta kabin upp till aguille du midi, helt otrolig utsikt. jag var i chamonix i mitten februari, sol nästan varje dag och några minusgrader, bästa tänkbara vädret alltså. i januari e vädret i stort sett detsamma, kanske lite kallare, lite mindre soldagar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
pisterna i Chamonix?
Tillbaka
Topp