Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
pistpjäxa: för lite frammåtlutning i off-pisten?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kgis" data-source="post: 856136" data-attributes="member: 63920"><p>Bra förslag! Det finns egentligen bara ett sätt att få reda på vad som passar dig och det är att prova!</p><p></p><p>Ang. hårdheten på pjäxorna tycker jag att 130 låter bra för någon är så pass tung, allt är så klart beroende på hur du åker. Har själv ett par dalbellopjäxor som det följde med 2 par tungor till, en var flex 110 och den andra flex 140 har jag för mig. Har provat båda men jag kom inte alls överens med den mjukare tungan, kändes bara allmänt seg och det kändes som att pjäxan inte gav någonting tillbaka. Hade samma känsla i offpist och pist.</p><p></p><p>Så det som gäller för dig är att prova, pjäxor måste man trivas med annars blir skidåkning snabbt jobbigt och tråkigt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kgis, post: 856136, member: 63920"] Bra förslag! Det finns egentligen bara ett sätt att få reda på vad som passar dig och det är att prova! Ang. hårdheten på pjäxorna tycker jag att 130 låter bra för någon är så pass tung, allt är så klart beroende på hur du åker. Har själv ett par dalbellopjäxor som det följde med 2 par tungor till, en var flex 110 och den andra flex 140 har jag för mig. Har provat båda men jag kom inte alls överens med den mjukare tungan, kändes bara allmänt seg och det kändes som att pjäxan inte gav någonting tillbaka. Hade samma känsla i offpist och pist. Så det som gäller för dig är att prova, pjäxor måste man trivas med annars blir skidåkning snabbt jobbigt och tråkigt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
pistpjäxa: för lite frammåtlutning i off-pisten?
Tillbaka
Topp