Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pistpolisen...?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gollumina" data-source="post: 39015" data-attributes="member: 31528"><p>Kommentater till CAD..</p><p></p><p>Det där med att man anser att det är "farligt" bedömmer väl helt klart var och en.. </p><p>jag har otaliga gånger råkat ut för "nybörjare" i olika skidorter som helt enkelt inte kan bromsa men trots det plöjer på i en hisnande fart. "Dom" har kört in i liftkön, glidit över brädan min o.s.v Å jag e garanterat inte den enda som anser detta..Enligt mitt sätt att se på "nybörjare" är det d som helt enkelt ännu inte behärskar bromstekniken..ja menar det är ju en av de viktigaste sakerna man skall lära sig i början.Sen är det ju upp till var och en vilka som klassas som "nybörjare".</p><p>Alla har vi ju varit nybörjare någongång på ett lr annat sätt.. jag försöker inte va nån "överdängare" i backen som ser ner på "nybörjarna".Jag tycker bara att var och en skall väl kunna anpassa sig efter olika situationer i backen..</p><p>Om jag nångång tappar kontrollen försöker jag för guds skull se till att situationen inte förvärras,typ att jag kör in i någon lr liknande..nåja, nu svallar diskussionen ut.</p><p>Vem bryr sig om nån pistpolis så länge man inte hamnar betala böter förstås? Så är det ju på vägarna oxå-vi kör som vi vill. Men dyker plötligt en polis upp saktar vi ju genast farten..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gollumina, post: 39015, member: 31528"] Kommentater till CAD.. Det där med att man anser att det är "farligt" bedömmer väl helt klart var och en.. jag har otaliga gånger råkat ut för "nybörjare" i olika skidorter som helt enkelt inte kan bromsa men trots det plöjer på i en hisnande fart. "Dom" har kört in i liftkön, glidit över brädan min o.s.v Å jag e garanterat inte den enda som anser detta..Enligt mitt sätt att se på "nybörjare" är det d som helt enkelt ännu inte behärskar bromstekniken..ja menar det är ju en av de viktigaste sakerna man skall lära sig i början.Sen är det ju upp till var och en vilka som klassas som "nybörjare". Alla har vi ju varit nybörjare någongång på ett lr annat sätt.. jag försöker inte va nån "överdängare" i backen som ser ner på "nybörjarna".Jag tycker bara att var och en skall väl kunna anpassa sig efter olika situationer i backen.. Om jag nångång tappar kontrollen försöker jag för guds skull se till att situationen inte förvärras,typ att jag kör in i någon lr liknande..nåja, nu svallar diskussionen ut. Vem bryr sig om nån pistpolis så länge man inte hamnar betala böter förstås? Så är det ju på vägarna oxå-vi kör som vi vill. Men dyker plötligt en polis upp saktar vi ju genast farten.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pistpolisen...?
Tillbaka
Topp