Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Pistracer med portvana efterlyser Telecarv skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mr_Carv" data-source="post: 217906" data-attributes="member: 34626"><p>Är en utpräglad pistracer med portvana och gillar verkligen att slugga mig fram på nypistad underlag med mina Stöckli Laser SC 188cm med mkt storslalomsväng och fart. </p><p></p><p>Inför denna säsongen så skulle jag vilja ta steget över mot telemark och lära mig mostvarande med fart, stabilitet och men där även korta/snabba skär/sväng skall fungera (en så allround teleskida som möjligt för piståkning).</p><p></p><p>Frågan jag därmed ställer till forumets alla Telemarks specilister är vilka skidfabrikat (nya som begagnade) som ni således tror skulle rekommendera & passa ovan önskemål för mig mig (188cm/92kg). Vet inte om det blir så bra att montera en ny telis-bindning på mina favoritskidor eftersom jag gärna vill ha kvar dessa ett tag till...</p><p></p><p>Kommentera/rekommendera gärna där ni belyser med följande aspekter (styvhet på skida, längd (+midja, svängradie), lämplig bindning och höjd på platta)</p><p></p><p>Tack för att ni tog er tid att läsa och förhoppningsvis besvara min frågeställning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mr_Carv, post: 217906, member: 34626"] Är en utpräglad pistracer med portvana och gillar verkligen att slugga mig fram på nypistad underlag med mina Stöckli Laser SC 188cm med mkt storslalomsväng och fart. Inför denna säsongen så skulle jag vilja ta steget över mot telemark och lära mig mostvarande med fart, stabilitet och men där även korta/snabba skär/sväng skall fungera (en så allround teleskida som möjligt för piståkning). Frågan jag därmed ställer till forumets alla Telemarks specilister är vilka skidfabrikat (nya som begagnade) som ni således tror skulle rekommendera & passa ovan önskemål för mig mig (188cm/92kg). Vet inte om det blir så bra att montera en ny telis-bindning på mina favoritskidor eftersom jag gärna vill ha kvar dessa ett tag till... Kommentera/rekommendera gärna där ni belyser med följande aspekter (styvhet på skida, längd (+midja, svängradie), lämplig bindning och höjd på platta) Tack för att ni tog er tid att läsa och förhoppningsvis besvara min frågeställning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Pistracer med portvana efterlyser Telecarv skidor
Tillbaka
Topp