Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Pistskida - Vilket märke ska jag välja?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="msd" data-source="post: 941968" data-attributes="member: 132410"><p>Jag är ingen expert på damskidor, men en reflektion jag har är att fler av de skidor du ta upp har en ganska kort svängradie. Till exempel Head Mya har radie av 10,8m i 156cm. Det är inte fel i sig, men om du gillar att åka fort jag tror du vill har en skida med längre svängradie för att har mer stabilitet. Då luter det mot Völkl Attiva som har en radie av 13,3 i 151. Om du vill verkligen åka fort denna skida i 158 (radie 14,8) skulle vara super bra, men de inte har den hemma. Kan du komma ihåg vilken längd du åkt på sist? Jag tror 151 blir en bra längd, men forsök komma ihåg. De Rossignol skidor du nämna ligger lite imellan Head Mya och Völkl Attiva. OK skidor, men jag tror du behöva lite längre sväng radie. </p><p></p><p>Några tjejer jag åka med gillar inte damskidor p.g.a de är lite mjukare. Om man vill verkligen åka aggressiv det kanske stämma, men med din erfarenhet (1-2 vecka per år) jag tror att en högre klass damskida blir bra. Man ser många skidåkare på din nivå ut på backen på dyra men stenhårda tävlingsskidor och de flesta skulle har mer rolig och utveckla fortare som åkare på lite mjukare skidor.</p><p></p><p>M</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="msd, post: 941968, member: 132410"] Jag är ingen expert på damskidor, men en reflektion jag har är att fler av de skidor du ta upp har en ganska kort svängradie. Till exempel Head Mya har radie av 10,8m i 156cm. Det är inte fel i sig, men om du gillar att åka fort jag tror du vill har en skida med längre svängradie för att har mer stabilitet. Då luter det mot Völkl Attiva som har en radie av 13,3 i 151. Om du vill verkligen åka fort denna skida i 158 (radie 14,8) skulle vara super bra, men de inte har den hemma. Kan du komma ihåg vilken längd du åkt på sist? Jag tror 151 blir en bra längd, men forsök komma ihåg. De Rossignol skidor du nämna ligger lite imellan Head Mya och Völkl Attiva. OK skidor, men jag tror du behöva lite längre sväng radie. Några tjejer jag åka med gillar inte damskidor p.g.a de är lite mjukare. Om man vill verkligen åka aggressiv det kanske stämma, men med din erfarenhet (1-2 vecka per år) jag tror att en högre klass damskida blir bra. Man ser många skidåkare på din nivå ut på backen på dyra men stenhårda tävlingsskidor och de flesta skulle har mer rolig och utveckla fortare som åkare på lite mjukare skidor. M [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Pistskida - Vilket märke ska jag välja?
Tillbaka
Topp