Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Pistskidor lämpliga efter knäskada
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="erik832995" data-source="post: 1074526" data-attributes="member: 66805"><p>Jag skadade knät 2007 ,korsband , menisk ,ledband . Nästa vinter köpte jag mjuka skidor med lite längre radie, tror det var 18 m . Sålde mina slalomcarvers med 12 m radie då jag insåg att dessa ska köras hårt för att va kul . Upplever att kort radie vill vrida knät när man åker som man ska . Började åka väldans försiktigt ,med rejält nedskruvad din på bindningarna , startade på 4-5 ungf . Tror att jag lärde mig att "trycka rakt ned ,mitt i skidan " då. Funkade bra , fick väl åka lite kortare dagar ibland , kunde känna att knät liksom glappade när jag åkt mkt . Var redan då över 40 år så rehab kan gå bättre om man är yngre . Men stressa inte , " ruta 1" var nog nära för mig mer än en gång .</p><p>Skidorna var ett par atomic nomad crimson , var helt nöjd med dom .</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="erik832995, post: 1074526, member: 66805"] Jag skadade knät 2007 ,korsband , menisk ,ledband . Nästa vinter köpte jag mjuka skidor med lite längre radie, tror det var 18 m . Sålde mina slalomcarvers med 12 m radie då jag insåg att dessa ska köras hårt för att va kul . Upplever att kort radie vill vrida knät när man åker som man ska . Började åka väldans försiktigt ,med rejält nedskruvad din på bindningarna , startade på 4-5 ungf . Tror att jag lärde mig att "trycka rakt ned ,mitt i skidan " då. Funkade bra , fick väl åka lite kortare dagar ibland , kunde känna att knät liksom glappade när jag åkt mkt . Var redan då över 40 år så rehab kan gå bättre om man är yngre . Men stressa inte , " ruta 1" var nog nära för mig mer än en gång . Skidorna var ett par atomic nomad crimson , var helt nöjd med dom . [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Pistskidor lämpliga efter knäskada
Tillbaka
Topp