Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Pistskidor lämpliga efter knäskada
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zerode" data-source="post: 1074530" data-attributes="member: 145112"><p>Jag är mitt i min rehab efter ett ha pajat både korsband och ledband i vintras. </p><p></p><p>Mitt råd är att din tjej, (eftersom hon inte verkar vara aktiv här så går jag genom dig), är att hon går till sin ortoped, den som undersökte henne alltså, och i samråd med dem emellan kommer fram till vilket skydd hon bör använda. Jag skulle aldrig vilja att min tjej gick ut på ett forum och talade med helt okända människor om vad som ev är bäst för mig. Alla knän är inviduella och därför kan man aldrig säga vad som passar, utan man måste samråda med en expert.</p><p></p><p>Jag verkar haft tur med min skada, inre ledband och korsband helt av, även lite skador på minisk och ben, men ändå så kommer jag kunna åka till nästa år utan skydd, får kämpa lite med rehaben. Så be henne kolla med en expert som sagt. Det är ändå hon som är den skadade...</p><p></p><p>Skidor däremot. Skulle verkligen rekommendera ett par nybörjar skidor, dels för att de är snällare och framförallt så tror jag hon kommer ha bra mycket roligare på sådana. Det jag kommer göra är att ta av kanterna i toppen på mina skidor, så att jag minimirerar risken för snedskär, det jag råkade utför själv...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zerode, post: 1074530, member: 145112"] Jag är mitt i min rehab efter ett ha pajat både korsband och ledband i vintras. Mitt råd är att din tjej, (eftersom hon inte verkar vara aktiv här så går jag genom dig), är att hon går till sin ortoped, den som undersökte henne alltså, och i samråd med dem emellan kommer fram till vilket skydd hon bör använda. Jag skulle aldrig vilja att min tjej gick ut på ett forum och talade med helt okända människor om vad som ev är bäst för mig. Alla knän är inviduella och därför kan man aldrig säga vad som passar, utan man måste samråda med en expert. Jag verkar haft tur med min skada, inre ledband och korsband helt av, även lite skador på minisk och ben, men ändå så kommer jag kunna åka till nästa år utan skydd, får kämpa lite med rehaben. Så be henne kolla med en expert som sagt. Det är ändå hon som är den skadade... Skidor däremot. Skulle verkligen rekommendera ett par nybörjar skidor, dels för att de är snällare och framförallt så tror jag hon kommer ha bra mycket roligare på sådana. Det jag kommer göra är att ta av kanterna i toppen på mina skidor, så att jag minimirerar risken för snedskär, det jag råkade utför själv... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Pistskidor lämpliga efter knäskada
Tillbaka
Topp