Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Pistskidor lämpliga efter knäskada
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zerode" data-source="post: 1074541" data-attributes="member: 145112"><p>Haha MM, Jo här uppe i norr så säger man ta av kanterna när man gör dem mindre aggressiva, antingen genom att hänga dem lite extra eller slöa till dem. Eftersom det gick att missförstå så förstår jag att du är på.</p><p></p><p>Jag är lite krass i min rekommendation utav nybörjarskidor, när en kille är på och vill ha tips till sin tjej brukar det i 9 fall utav 10 betyda att tjejen är nybörjare, de tjejer som åkt en del burkar veta vad de vill själva. Nu är det som sagt en krass utgång utav inlägget och kan absolut vara så att det inte stämmer, att hon är en mycket bra åkare <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p><p></p><p>Min rekommendation utav skidor är, de hon är van med, kör hon mest på allmountain skidor så skall hon fortsätta med det, kör man däremot feta skidor så kan det vara en idé att gå ner i bredd då man får rätt mycket belastning på knäna när man kör breda skidor. Annars är det som sagt det man känner sig trygg på som är att föredra...</p><p></p><p>Mitt viktigaste tips är däremot att peppa henne i rehaben, och hoppas hon fått hjälp utav en riktigt bra sjukgymnast. Jag har som sagt haft tur och kämpat med rehaben 5dagar i veckan under sjukskrivningen, och det har gått så bra att min ortoped inte tror att jag kommer märka av skadan i vinter när skidåkningen kör igång igen, och att jag inte kommer behöva något knäskydd. Så är mer än nöjd med det, och hoppas alla som pajar korsband/ledband kan få samma svar om de kämpar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zerode, post: 1074541, member: 145112"] Haha MM, Jo här uppe i norr så säger man ta av kanterna när man gör dem mindre aggressiva, antingen genom att hänga dem lite extra eller slöa till dem. Eftersom det gick att missförstå så förstår jag att du är på. Jag är lite krass i min rekommendation utav nybörjarskidor, när en kille är på och vill ha tips till sin tjej brukar det i 9 fall utav 10 betyda att tjejen är nybörjare, de tjejer som åkt en del burkar veta vad de vill själva. Nu är det som sagt en krass utgång utav inlägget och kan absolut vara så att det inte stämmer, att hon är en mycket bra åkare :) Min rekommendation utav skidor är, de hon är van med, kör hon mest på allmountain skidor så skall hon fortsätta med det, kör man däremot feta skidor så kan det vara en idé att gå ner i bredd då man får rätt mycket belastning på knäna när man kör breda skidor. Annars är det som sagt det man känner sig trygg på som är att föredra... Mitt viktigaste tips är däremot att peppa henne i rehaben, och hoppas hon fått hjälp utav en riktigt bra sjukgymnast. Jag har som sagt haft tur och kämpat med rehaben 5dagar i veckan under sjukskrivningen, och det har gått så bra att min ortoped inte tror att jag kommer märka av skadan i vinter när skidåkningen kör igång igen, och att jag inte kommer behöva något knäskydd. Så är mer än nöjd med det, och hoppas alla som pajar korsband/ledband kan få samma svar om de kämpar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Pistskidor lämpliga efter knäskada
Tillbaka
Topp