Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pistskidor med bra möjlighet för offpist
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mickey" data-source="post: 1069410" data-attributes="member: 102174"><p>Ligger själv på samma längd och vikt, och använder mig av Salomon Rocker2 108 i 190cm som en slags allmountain skida. Men mina krav skiljer sig en aningen från dina, så just den skidan är troligen för mjuk för dig. Men däremot så tror jag att Salomons Q-serie skulle kunna fungera för dig. Det är en skida som jag tycker ligger ganska mitt i mellan en mjuk jibb skida och hård charger, med en aning övervikt mot charger hållet. Och vad jag kan läsa in i din beskrivning av din åkstil så är det precis det du letar efter(?).</p><p>Den finns ju också både med 98 och 105 midja, där jag personligen tycker att det inte skiljer speciellt mycket pisten men att 105 ger betydligt bättre flyt och hjälper till i uppskörd pist. Och eftersom inte något annat än grafiken ändrats under de senaste åren borde det går att hitta ett bra pris på tex sport-conrad.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mickey, post: 1069410, member: 102174"] Ligger själv på samma längd och vikt, och använder mig av Salomon Rocker2 108 i 190cm som en slags allmountain skida. Men mina krav skiljer sig en aningen från dina, så just den skidan är troligen för mjuk för dig. Men däremot så tror jag att Salomons Q-serie skulle kunna fungera för dig. Det är en skida som jag tycker ligger ganska mitt i mellan en mjuk jibb skida och hård charger, med en aning övervikt mot charger hållet. Och vad jag kan läsa in i din beskrivning av din åkstil så är det precis det du letar efter(?). Den finns ju också både med 98 och 105 midja, där jag personligen tycker att det inte skiljer speciellt mycket pisten men att 105 ger betydligt bättre flyt och hjälper till i uppskörd pist. Och eftersom inte något annat än grafiken ändrats under de senaste åren borde det går att hitta ett bra pris på tex sport-conrad. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pistskidor med bra möjlighet för offpist
Tillbaka
Topp