Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Pistskidor som kombinerar det bästa från de jag har (Nordica/Stöckli)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="hassel99" data-source="post: 1200364" data-attributes="member: 90094"><p>Nyligen köpt mig ett par Stöckli Laser AX och är lite besviken. Saknar det där riktiga bettet på is som mina Nordica Dobermann Spitfire Pro EDT har.</p><p></p><p>Nordica EDT:</p><p>+ Oerhört stabila i högre farter</p><p>+ Svänger riktigt bra med tryck på skidorna</p><p>+ Enormt spårstabila dvs jag kan alltid lita på dem</p><p>- Tröga vid lägre farter</p><p>- Måste jobba en del på dem hela tiden, inga cruisers</p><p></p><p>Stöckli:</p><p>+ Svänger riktigt bra och kräver inte lika mkt jobb</p><p>+ Mkt lätta att få in i sväng</p><p>+ Svänger även i låga farter</p><p>- Känns inte lika stabila i högre farter</p><p>- Inte lika bra isgrepp</p><p></p><p>Man kan jämföra dem med att Nordica är formel1 bil som kräver högre fart för att det skall bli roligt samt enormt stabil. Stöckli är mer som en rallybil, kräver inte så mkt fart för att de skall bli roliga men klara inte heller lika hög fart.</p><p></p><p>Finns det några andra skidor som skulle kunna funka genom att kombinera både stabilitet vid hög fart, lättsvängda i låg fart samt isgreppet? </p><p>Vet inte riktigt vilka jag skall kika på.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hassel99, post: 1200364, member: 90094"] Nyligen köpt mig ett par Stöckli Laser AX och är lite besviken. Saknar det där riktiga bettet på is som mina Nordica Dobermann Spitfire Pro EDT har. Nordica EDT: + Oerhört stabila i högre farter + Svänger riktigt bra med tryck på skidorna + Enormt spårstabila dvs jag kan alltid lita på dem - Tröga vid lägre farter - Måste jobba en del på dem hela tiden, inga cruisers Stöckli: + Svänger riktigt bra och kräver inte lika mkt jobb + Mkt lätta att få in i sväng + Svänger även i låga farter - Känns inte lika stabila i högre farter - Inte lika bra isgrepp Man kan jämföra dem med att Nordica är formel1 bil som kräver högre fart för att det skall bli roligt samt enormt stabil. Stöckli är mer som en rallybil, kräver inte så mkt fart för att de skall bli roliga men klara inte heller lika hög fart. Finns det några andra skidor som skulle kunna funka genom att kombinera både stabilitet vid hög fart, lättsvängda i låg fart samt isgreppet? Vet inte riktigt vilka jag skall kika på. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Pistskidor som kombinerar det bästa från de jag har (Nordica/Stöckli)
Tillbaka
Topp