Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Pistskidor som kombinerar det bästa från de jag har (Nordica/Stöckli)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="DaliWest" data-source="post: 1200648" data-attributes="member: 168029"><p>Atomic Redster G9 är en i mitt tycke fantastisk skida om man gillar att stå på utför med sköna GS-svängar. Funkar även bra i uppkörda förhållanden då de är lätta att svänga runt bullarna med. Man kan både cruisa och gasa på med dem, även om de kommer bäst till sin rätt när man gasar på ordentligt.</p><p></p><p>Jag har under två veckors tid i Champoluc och nu senast i Saalbach-Hinterglemm testat olika längder av skidan samt även Redster S9 (slalomvarianten) och kommit fram till att G9:ans 177 i längd passar min åkning och nivå bäst. Jag är 182 cm lång och väger 78-80 kg. </p><p>Går jag upp till 183 så får jag ett par skidor som älskar höga farter men är lite svårare att tygla när man tar det lugnt. 173 är väldigt lätthanterliga, men blir inte (för mig) lika fartstabila. 177:an som jag kört de senaste dagarna är för mig en röd (ja skidan är snygg också) Ferrari som funkat från morgonens manchester till eftermiddagsåkningens uppkörda förhållanden.</p><p></p><p>Gillar man lite kortare och rappare svängar så är S9 en fin skida. Hade en hel del fantastiska och fina åk i solen igår med den skidan innan flyget gick hem till gråa och snöbefriade Sthlm.</p><p></p><p>/DW</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="DaliWest, post: 1200648, member: 168029"] Atomic Redster G9 är en i mitt tycke fantastisk skida om man gillar att stå på utför med sköna GS-svängar. Funkar även bra i uppkörda förhållanden då de är lätta att svänga runt bullarna med. Man kan både cruisa och gasa på med dem, även om de kommer bäst till sin rätt när man gasar på ordentligt. Jag har under två veckors tid i Champoluc och nu senast i Saalbach-Hinterglemm testat olika längder av skidan samt även Redster S9 (slalomvarianten) och kommit fram till att G9:ans 177 i längd passar min åkning och nivå bäst. Jag är 182 cm lång och väger 78-80 kg. Går jag upp till 183 så får jag ett par skidor som älskar höga farter men är lite svårare att tygla när man tar det lugnt. 173 är väldigt lätthanterliga, men blir inte (för mig) lika fartstabila. 177:an som jag kört de senaste dagarna är för mig en röd (ja skidan är snygg också) Ferrari som funkat från morgonens manchester till eftermiddagsåkningens uppkörda förhållanden. Gillar man lite kortare och rappare svängar så är S9 en fin skida. Hade en hel del fantastiska och fina åk i solen igår med den skidan innan flyget gick hem till gråa och snöbefriade Sthlm. /DW [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Pistskidor som kombinerar det bästa från de jag har (Nordica/Stöckli)
Tillbaka
Topp