Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Pistskidor till 195 cm åkare 110kg?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pd" data-source="post: 1276373" data-attributes="member: 161297"><p>Hur långa skidor känns är inte heller det samma som hur långa de är. Titta på [USER=144594]@fredw[/USER] skidor så är bredaste punkten en bra bit från spetsarna. Ungefär där gult går över svart. Likadant baktill. Det gör att när de kommer upp på kant så är det inte hela skidans längd som är i kontakt med snön - vilket har sina för- och nackdelar. Likadant är det undertill. Nu har jag inte måtten på de här skidorna men jag åker på K2 Pinnacle 95 som är snarlika och där är det 50 cm från spetsen till den punkt som kommer i kontakt med underlaget om det är helt jämt och hårt. Sammantaget gör det att de känns lättare att vrida runt än rena pistskidor som Disruption. Lägg därtill att de har tunnat ut materialet i spetsarna för att minska kraften som behövs för att vrida runt skidans massa.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pd, post: 1276373, member: 161297"] Hur långa skidor känns är inte heller det samma som hur långa de är. Titta på [USER=144594]@fredw[/USER] skidor så är bredaste punkten en bra bit från spetsarna. Ungefär där gult går över svart. Likadant baktill. Det gör att när de kommer upp på kant så är det inte hela skidans längd som är i kontakt med snön - vilket har sina för- och nackdelar. Likadant är det undertill. Nu har jag inte måtten på de här skidorna men jag åker på K2 Pinnacle 95 som är snarlika och där är det 50 cm från spetsen till den punkt som kommer i kontakt med underlaget om det är helt jämt och hårt. Sammantaget gör det att de känns lättare att vrida runt än rena pistskidor som Disruption. Lägg därtill att de har tunnat ut materialet i spetsarna för att minska kraften som behövs för att vrida runt skidans massa. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Pistskidor till 195 cm åkare 110kg?
Tillbaka
Topp