Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Pistskidor till dam
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="euphoria" data-source="post: 604188" data-attributes="member: 101521"><p>Jag har samma problem själv!!</p><p></p><p>Står i valet och kvalet mellan att behålla dem jag har eller satsa på nya skidor, och då vilka och hur långa??????</p><p></p><p>Jag har K2 First Luv, en ok nybörjarskida.</p><p>Köpte förra året, då hade jag inte åkt på 20 år och på den tiden var det långa och raka som gällde, alltså inte carving.</p><p></p><p>Skidorna känns ok i låg fart i snälla backar, men vill man släppa på lite så känner jag mig inte helt trygg med dem, känns lite veka.</p><p></p><p>Jag är 35+, åker i alla slags backar (nåja, Väggen kan jag låta bli) 158 cm lång och lite tyngre än du ;-).</p><p></p><p>Har kollat på K2 Burnin Luv, verkar vara en riktigt bra skida. Tål att pressas i lite högre fart, borde kännas bättre och stabilare med tanke på min kroppsvikt.</p><p></p><p>Har även kollat på Head Fine One, Völkl Aire Attiva samt K2 Mystery Luv.</p><p></p><p>De jag åker på idag är 153 cm. Om jag köper K2 Burnin Luv så står valet mellan 149 och 156 cm. Tror nog mer på den längre! Enligt testet ska jag ha 167 cm men det känns alldeles för långt!!</p><p></p><p>Ja, det var inget svar på din fråga, men jag har som sagt liknande problem som du!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="euphoria, post: 604188, member: 101521"] Jag har samma problem själv!! Står i valet och kvalet mellan att behålla dem jag har eller satsa på nya skidor, och då vilka och hur långa?????? Jag har K2 First Luv, en ok nybörjarskida. Köpte förra året, då hade jag inte åkt på 20 år och på den tiden var det långa och raka som gällde, alltså inte carving. Skidorna känns ok i låg fart i snälla backar, men vill man släppa på lite så känner jag mig inte helt trygg med dem, känns lite veka. Jag är 35+, åker i alla slags backar (nåja, Väggen kan jag låta bli) 158 cm lång och lite tyngre än du ;-). Har kollat på K2 Burnin Luv, verkar vara en riktigt bra skida. Tål att pressas i lite högre fart, borde kännas bättre och stabilare med tanke på min kroppsvikt. Har även kollat på Head Fine One, Völkl Aire Attiva samt K2 Mystery Luv. De jag åker på idag är 153 cm. Om jag köper K2 Burnin Luv så står valet mellan 149 och 156 cm. Tror nog mer på den längre! Enligt testet ska jag ha 167 cm men det känns alldeles för långt!! Ja, det var inget svar på din fråga, men jag har som sagt liknande problem som du! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Pistskidor till dam
Tillbaka
Topp