Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Pistskidor till min fru som slökör blått?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1287532" data-attributes="member: 144594"><p>Instämmer delvis med ovanstående men det finns skidor som premierar/underlättar utveckling (t.ex. i riktning mot mer skärande svängar, mer fartstabila etc) utan att vara mer svåråkta eller krävande.</p><p>Att provhyra litet mer avancerade skidor är ett bra förslag. Min fru gjorde det och när hon fick provhyra ett par litet bredare allmountain-skidor så blev hon momentant och synbart bättre från en dag till nästa (samstämmigt med hennes egna positiva upplevelse). Hon fick bättre isgrepp, kände sig trygg i litet högre farter, började skära svängar mer och sladda mindre, skidorna lydde henne bättre etc.</p><p> Så det är värt ett försök! Kanske köpa ett par begagnade? Men ett visst eget intresse behövs nog, annars kan det slå fel.</p><p>Du säger inget om pjäxor - om hon hyr pjäxor så är det absolut där hon ska börja istället.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1287532, member: 144594"] Instämmer delvis med ovanstående men det finns skidor som premierar/underlättar utveckling (t.ex. i riktning mot mer skärande svängar, mer fartstabila etc) utan att vara mer svåråkta eller krävande. Att provhyra litet mer avancerade skidor är ett bra förslag. Min fru gjorde det och när hon fick provhyra ett par litet bredare allmountain-skidor så blev hon momentant och synbart bättre från en dag till nästa (samstämmigt med hennes egna positiva upplevelse). Hon fick bättre isgrepp, kände sig trygg i litet högre farter, började skära svängar mer och sladda mindre, skidorna lydde henne bättre etc. Så det är värt ett försök! Kanske köpa ett par begagnade? Men ett visst eget intresse behövs nog, annars kan det slå fel. Du säger inget om pjäxor - om hon hyr pjäxor så är det absolut där hon ska börja istället. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Pistskidor till min fru som slökör blått?
Tillbaka
Topp