Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Pistskidor till säsong i st.Anton
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="assr" data-source="post: 981355" data-attributes="member: 79407"><p>Jag skulle kikat på en allroundskida som ligger på runt 100-110mm-ish, och en fet skida för episka dagar.</p><p>för 4k / skida hade jag köpt en 179cm hellbent + griffon scizo på SC för 399€, vilket är sjukt billigt, då har du den feta skidan klar för fjäderlätt 2dm+, och sedan köper du en allroundskida med turbindningar begagnat på FR. Något lite styvare än den episka skidan, lite mer allround. Något i stil med en lätt fullrockad 100-110mm i längden 180cm+ upp till 190cm för dig. Minst tiprocker, kanske lite tailrocker också. Inte för mycket spann men några mm. En turbindning om du tror att du ska tura något, samt hudar. Det kommer du klara dig hela säsongen på. Kanske köper du på dig ett par parkskidor för 100€ begagnade väl nere på plats, men det tror jag inte du kommer att göra.</p><p></p><p>men att köpa ett par pistskidor kommer sätta dig i skiten mer än en gång när du tar med dig dem ut till berget för att sedan upptäcka PUDER och sedan kommer du vara dina polars bly-ankare resten av dagen med dina små pistmissiler.</p><p></p><p>Antingen;</p><p>Fet skida / episk skida / lekskida 120mm+ med fullrocker</p><p>+</p><p>Allroundskida 100mm+ med minst tiprocker och inte för högt spann</p><p></p><p>Eller</p><p>Allroundskida 100mm+ med minst tiprocker och inte för högt spann</p><p>+</p><p>parkskida / lekskida / slit&slängskida</p><p></p><p>Eller; Lyxvarianten;</p><p>Fet skida / episk skida / lekskida 120mm+ med fullrocker</p><p>+</p><p>Allroundskida 100mm+ med minst tiprocker och inte för högt spann</p><p>+</p><p>parkskida / lekskida / slit&slängskida</p><p></p><p></p><p>Allroundskidan är alltså för essentiell i alla bummares quiver för att inte ha. Pistskidan är inte essentiell någonstans, såvida du inte verkligen tänker NÖTA pist. Annars gör sig allroundskidan bra som just pistskida förutsatt att du köper något som funkar för dig i pisten, för det gör många allroundskidor - tro det eller ej.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="assr, post: 981355, member: 79407"] Jag skulle kikat på en allroundskida som ligger på runt 100-110mm-ish, och en fet skida för episka dagar. för 4k / skida hade jag köpt en 179cm hellbent + griffon scizo på SC för 399€, vilket är sjukt billigt, då har du den feta skidan klar för fjäderlätt 2dm+, och sedan köper du en allroundskida med turbindningar begagnat på FR. Något lite styvare än den episka skidan, lite mer allround. Något i stil med en lätt fullrockad 100-110mm i längden 180cm+ upp till 190cm för dig. Minst tiprocker, kanske lite tailrocker också. Inte för mycket spann men några mm. En turbindning om du tror att du ska tura något, samt hudar. Det kommer du klara dig hela säsongen på. Kanske köper du på dig ett par parkskidor för 100€ begagnade väl nere på plats, men det tror jag inte du kommer att göra. men att köpa ett par pistskidor kommer sätta dig i skiten mer än en gång när du tar med dig dem ut till berget för att sedan upptäcka PUDER och sedan kommer du vara dina polars bly-ankare resten av dagen med dina små pistmissiler. Antingen; Fet skida / episk skida / lekskida 120mm+ med fullrocker + Allroundskida 100mm+ med minst tiprocker och inte för högt spann Eller Allroundskida 100mm+ med minst tiprocker och inte för högt spann + parkskida / lekskida / slit&slängskida Eller; Lyxvarianten; Fet skida / episk skida / lekskida 120mm+ med fullrocker + Allroundskida 100mm+ med minst tiprocker och inte för högt spann + parkskida / lekskida / slit&slängskida Allroundskidan är alltså för essentiell i alla bummares quiver för att inte ha. Pistskidan är inte essentiell någonstans, såvida du inte verkligen tänker NÖTA pist. Annars gör sig allroundskidan bra som just pistskida förutsatt att du köper något som funkar för dig i pisten, för det gör många allroundskidor - tro det eller ej. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Pistskidor till säsong i st.Anton
Tillbaka
Topp