Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Pistskidor till säsong i st.Anton
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 981553" data-attributes="member: 33485"><p>Åker ni verkligen heldagar i pist? Oftast finner jag mig utanför preparerad terräng oavsett hur snöfattigt/hårt/stenigt det än är. Givetvis blir det pist/parkåk här och där men det var länge sedan jag hade en hel dag med bara piståkning (kan inte ens komma på en enda), således trivs jag bättre med skidor som klarar av allt. Jag hade en förmiddag med piståkning härom året men då var det hoppochsnurrlek säkert 50% av tiden. Pistskidor till lek är tråkigare än vettiga friåkningsskidor i pist imho.</p><p></p><p>Dyra pistskidor gör ont i hjärtat att åka utanför med när snötillgången är diskutabel.</p><p></p><p>Nu är OP inte heller jag så tror du att du kommer ha heldagar med endast pist på schemat så kör på ett par schyssta pistskidor. Ska du ha en pistskida och en puderskida hade jag nog gått på något smalare än hellbenten.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 981553, member: 33485"] Åker ni verkligen heldagar i pist? Oftast finner jag mig utanför preparerad terräng oavsett hur snöfattigt/hårt/stenigt det än är. Givetvis blir det pist/parkåk här och där men det var länge sedan jag hade en hel dag med bara piståkning (kan inte ens komma på en enda), således trivs jag bättre med skidor som klarar av allt. Jag hade en förmiddag med piståkning härom året men då var det hoppochsnurrlek säkert 50% av tiden. Pistskidor till lek är tråkigare än vettiga friåkningsskidor i pist imho. Dyra pistskidor gör ont i hjärtat att åka utanför med när snötillgången är diskutabel. Nu är OP inte heller jag så tror du att du kommer ha heldagar med endast pist på schemat så kör på ett par schyssta pistskidor. Ska du ha en pistskida och en puderskida hade jag nog gått på något smalare än hellbenten. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Pistskidor till säsong i st.Anton
Tillbaka
Topp