Pjäx Hjälp!!

bison

Ny medlem
Pjäx Hjälp!!
Håller på att leta efter pjäxor men jag hittar inte nått!! har runt 45 i skostorlek och VÄLDIGT breda fötter. Några tips på pjäxor, inte för dyra dock!
Hur ska det kännas när man har på dem? Det är ju alltid en annan sak när man kommer ut i backen. Då kan de pjäxor som kändes så sköna vara ett helvete!

hjälp mig!

// Q

Pjäx Hjälp!!
Hej
Jag har tunna och breda fötter. Jag köpte Salomon X-Wave 8.0 Har tyvärr inte testat dem än men om två dagar pumpar jag puder i Kitzbuehel så då kommer de hårdtestas. Det är de med Custom-Fit.

Green

Pjäx Hjälp!!
Jag har ALDRIG provat en pjäxa som suttit perfekt dom första dagarna men istället för att gnälla om det har jag koncentrerat mig på själva åkningen och efter att tag har dom suttit som porrstjärnan Roccos kuk i en röv d.v.s. perfekt. Det jag försöker säga är att pjäxan formar sig för det mesta efter din fot efter ett antal dagars åkning.

OBS: Folk med onaturligt stora knölar och bölder bör inte förlita sig på detta tips.

"Våld, vilja och vaselin löser alla problem"

Pjäx Hjälp!!
Tänk på att pjäxan stelnar/blir hård i den kalla luften. Ett tips: Kolla efter en pjäxa som går att skära eller vidga ut, som sportbutiken hjäler dig med. Jag har relativt breda fötter och kör med Lange blåa racingpjäxa: Hård med bra. Det känns alltid obekvämt de första dagarna, men det går över. En pjäxa ska sitta ordentligt åt din fot.

Pjäx Hjälp!!
Har ingen egen erfarenhet av just detta problem då jag har långa smala fötter. Men som redan sagts skall visst Lange passa folk med fötter av modell Kalle Anka.

Prova, prova, prova är det enda rådet man kan ge.

Pjäx Hjälp!!
Med risk för att vara jävligt gnällig - är "bräd låten" detsamma som brädlåten? Och "Pjäx Hjälp" är det pjäxhjälp som åsyftas?
Inte för att jag vill bli som killarna på skrivihop.nu men snälla, så svårt är det väl inte...

>> RR <<

Pjäx Hjälp!!
Jag tycker det är ett jävla tjöt på folk som råkar skriva lite fel...

Men iaf, Köpte oxå ett par salomon Xwave 8.0, och dom sitter som en fläskläpp på min fot, mycket sköna pjux!
Köpte dom på Udens sport på Göteborg och dom är bra på pjux där... Har många och man får gå hem å traska runt i dom hemma ett tag och ifall man kommer fram till att dom sög så går man bara tillbaka så tar dom fram nya åt en...

Tillbaka
Topp