Pjäx Köp

bison

Ny medlem
Pjäx Köp
Ska införskaffa ett par nya pjäxor i år. Nu är frågan, ska man köpa ett par här hemma i sverige eller ska jag vänta tills jag kommit ner till chamonix och testa ett par och sen köpa där?
Ett par pjäxor kan ju kännas hur härliga som helst när man testar dem men sen i backen fungerar de inte alls....
Har väldigt breda fötter så det underlättar ju inte saken!

// Bison.

Pjäx Köp
jo, jag kan väl ha en åsikt.

Jag anser att du ska köpa pjäxor hemma i Sverige, Chamonix är inte billigt. En pjäxa som är bra, och hyfsat billig är Salomon X-wave 8.0. Jävligt skön, snygg och passar nog de flestas fötter. De var rymliga när jag testade dom, men satt ändå bra...och kommer att sitta bättre (custom fit).

Pris: 2800:-, Stadium

Pjäx Köp
Håller med Mr Skoglund. Men köp pjäxorna på Alpingaraget så kan du göra formgjutna sulor vilket är väl värt pengarna om man vill ha en skön pjäxa (650kr). Om du vill han en pjäxa som är lite hårdare så kan du ta Xwave 10.0

Pjäx Köp
visst, skön pjäxa som passar de flesta. även de med bred fot. egna sulor är ett måste på ALLA pjäxor, enligt mig. dock lite "barbapappa"varning på 8.0 eftersom den jäser ut ganska mycket på sidorna vid framåtflex.

ps. x-wave 8.0 finns även på intersport.... ds

Pjäx Köp
Ok, ska kolla upp dem... är det bara hårdheten som är skillnaden på x-wave 8.0 och 10.0 ? Vad gör hårdheten?

// bison.

Tillbaka
Topp