Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäx problem!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="nilssonalexander" data-source="post: 1009452" data-attributes="member: 98687"><p>Bumpar en tråd så att jag slipper göra en ny. </p><p></p><p>Har efter vinterns åkning beslutat mig för att det är dags att kassera mina gamla pjäxor. Har hittat två par på internet (fattig student) som jag med 98% vet kommer funka toppen. Det ena paret är ett par Nordica Jah Love, det andra paret ett par Nordica Doberman Spitfire 120. </p><p></p><p>Det som gör att jag ännu inte har bestämt mig är det faktum att dom har olika liners och att jag i mina nuvarande pjäxor (Speedmachine 10) har upplevt linern lite tunn, "svampig" samt svagt hälgrepp. Därför vänder jag mig till forumet för experthjälp/åsikt. Den liner som sitter i Jah Love heter "Performance Fit FSE Air" och den i Doberman "Race Fit Pro".</p><p></p><p>Mina funderingar går som följer, Jah Love-->friåkningspjäxa= varmare liner än Doberman?</p><p></p><p>Doberman, "fastare" liner med bättre kraftöverföring/feedback (något jag är ute efter), eller? </p><p></p><p>Något annat värt att nämna (förutom att pjäxor bäst köps hos en duktig bootfitter)?</p><p></p><p>Tacksam för all input!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="nilssonalexander, post: 1009452, member: 98687"] Bumpar en tråd så att jag slipper göra en ny. Har efter vinterns åkning beslutat mig för att det är dags att kassera mina gamla pjäxor. Har hittat två par på internet (fattig student) som jag med 98% vet kommer funka toppen. Det ena paret är ett par Nordica Jah Love, det andra paret ett par Nordica Doberman Spitfire 120. Det som gör att jag ännu inte har bestämt mig är det faktum att dom har olika liners och att jag i mina nuvarande pjäxor (Speedmachine 10) har upplevt linern lite tunn, "svampig" samt svagt hälgrepp. Därför vänder jag mig till forumet för experthjälp/åsikt. Den liner som sitter i Jah Love heter "Performance Fit FSE Air" och den i Doberman "Race Fit Pro". Mina funderingar går som följer, Jah Love-->friåkningspjäxa= varmare liner än Doberman? Doberman, "fastare" liner med bättre kraftöverföring/feedback (något jag är ute efter), eller? Något annat värt att nämna (förutom att pjäxor bäst köps hos en duktig bootfitter)? Tacksam för all input! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäx problem!
Tillbaka
Topp