Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäx problem!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 1009513" data-attributes="member: 49358"><p>Det beror helt på vvilken typ av innersko du köper. Jag behövde 2-3 dagar för att börja tycka om mina Conformable innerskor.</p><p>Hade Intuition innan, och de få skillnaderna är att den nya känns rymligare i tåboxen, bättre hälgrepp, tyngre och kallare.</p><p>När man sprutar ett par Conformable så sprutar man inte hela skon som man verkar göra på tex bootdoctor. Så tex runt smalbenet är det inget skum utan istället tunt vanligt skum (som i vanliga pjuck) och det var egentligen inget bra för min egen del då jag har smala vader och måste nu spänna toppspännena så hårt det går.</p><p>En annan sak jag har tänkt på är att de flexar mjukare än mina intuition just pga att det är en mjuka tunga som inte ger något motstånd. BootDoctors innerskor blir betydligt styvare då de blir skummade i plåsen/tungan.</p><p></p><p>Ett billigare alternativ till att skumma är Intuition eller Zipliners. Har inte testat Zipliners men dem ska tydligen vara väldigt bra och sköna.</p><p>Jag lägger dock min röst på Intuition då det är billigare, lättare, varmare och behagligare. HD Race eller Powerwrap skulle nog passa bra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 1009513, member: 49358"] Det beror helt på vvilken typ av innersko du köper. Jag behövde 2-3 dagar för att börja tycka om mina Conformable innerskor. Hade Intuition innan, och de få skillnaderna är att den nya känns rymligare i tåboxen, bättre hälgrepp, tyngre och kallare. När man sprutar ett par Conformable så sprutar man inte hela skon som man verkar göra på tex bootdoctor. Så tex runt smalbenet är det inget skum utan istället tunt vanligt skum (som i vanliga pjuck) och det var egentligen inget bra för min egen del då jag har smala vader och måste nu spänna toppspännena så hårt det går. En annan sak jag har tänkt på är att de flexar mjukare än mina intuition just pga att det är en mjuka tunga som inte ger något motstånd. BootDoctors innerskor blir betydligt styvare då de blir skummade i plåsen/tungan. Ett billigare alternativ till att skumma är Intuition eller Zipliners. Har inte testat Zipliners men dem ska tydligen vara väldigt bra och sköna. Jag lägger dock min röst på Intuition då det är billigare, lättare, varmare och behagligare. HD Race eller Powerwrap skulle nog passa bra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäx problem!
Tillbaka
Topp