Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxa för Nageltrång?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="man_1985" data-source="post: 122445" data-attributes="member: 48504"><p>ira_gula_luxuria:</p><p></p><p>Att operera går till så här (i varjefall för mig, gjort detta en gång och två mindre klippningar) att de tar och sätter en spruta på varje sida av tån för att den skall bli bedövad (när jag har haft detta så länge tar inte bedövningen ordentligt för att det är lite inflamerat, det gör jävligt ont då). </p><p> Sedan tar de och klipper i tån 3 mm från kanten och rakt in till roten. den biten som nu är klippt drar de ut. Sedan måste de skrapa bort alla rester som kan finnas kvar under hud kanten både längst in och utmed sidan. </p><p> När detta är gjort så lägger de på förband, men man kan gå i flipflos direkt efteråt. Sen fick jag koma till distriktssköteskan som tog bort förbandet efter ca 1 vecka. Hoppas att det löser sig för dig.</p><p></p><p>Jag ska åka till udens och kolla vad de har att erbjuda så tack för tipset.</p><p></p><p></p><p>mvh/Anders</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="man_1985, post: 122445, member: 48504"] ira_gula_luxuria: Att operera går till så här (i varjefall för mig, gjort detta en gång och två mindre klippningar) att de tar och sätter en spruta på varje sida av tån för att den skall bli bedövad (när jag har haft detta så länge tar inte bedövningen ordentligt för att det är lite inflamerat, det gör jävligt ont då). Sedan tar de och klipper i tån 3 mm från kanten och rakt in till roten. den biten som nu är klippt drar de ut. Sedan måste de skrapa bort alla rester som kan finnas kvar under hud kanten både längst in och utmed sidan. När detta är gjort så lägger de på förband, men man kan gå i flipflos direkt efteråt. Sen fick jag koma till distriktssköteskan som tog bort förbandet efter ca 1 vecka. Hoppas att det löser sig för dig. Jag ska åka till udens och kolla vad de har att erbjuda så tack för tipset. mvh/Anders [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxa för Nageltrång?
Tillbaka
Topp