Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxa - spänna alla till max?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="eriC1" data-source="post: 1226917" data-attributes="member: 59831"><p>Om din fot är 256mm så finns det inte på kartan att du ska ha en 26,5. </p><p>25,5 alla dagar i veckan, och var noga med att du hittar en pjäxa som passar din fot. I och med att du kunde spänna alla spännen till max så är nog din fot också rätt smal. Tänk på att en fot har både en längd, bredd och höjd, så mitt råd är att gå till någon som kan pjäxor, och prova en smalare modell, samt max storlek 25,5, kanske ännu mindre om du får en formgjuten sula som bygger upp eventuella kollapsade fotvalv. </p><p>Jag själv har 281mm fötter som är rätt platta normalt, kör 44-45 på vanliga skor, men på pjäxor med formgjuten sula så känns även 27,5 rätt rymliga på längden vid vanlig utförsåkning. Skulle nog utan problem kunna köra 26,5 om det inte var för att jag vill ha lite mer komfort på toppturer.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eriC1, post: 1226917, member: 59831"] Om din fot är 256mm så finns det inte på kartan att du ska ha en 26,5. 25,5 alla dagar i veckan, och var noga med att du hittar en pjäxa som passar din fot. I och med att du kunde spänna alla spännen till max så är nog din fot också rätt smal. Tänk på att en fot har både en längd, bredd och höjd, så mitt råd är att gå till någon som kan pjäxor, och prova en smalare modell, samt max storlek 25,5, kanske ännu mindre om du får en formgjuten sula som bygger upp eventuella kollapsade fotvalv. Jag själv har 281mm fötter som är rätt platta normalt, kör 44-45 på vanliga skor, men på pjäxor med formgjuten sula så känns även 27,5 rätt rymliga på längden vid vanlig utförsåkning. Skulle nog utan problem kunna köra 26,5 om det inte var för att jag vill ha lite mer komfort på toppturer. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxa - spänna alla till max?
Tillbaka
Topp