Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxa - spänna alla till max?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1226951" data-attributes="member: 144594"><p>Instämmer i ovanstående råd (inklusive att du nog inte hittat rätt pjäxa än).</p><p></p><p>Jag har också låga och smala fötter utan plattfot (tänk ett korvbröd med visst "fotvalv", lång stortå framåt och en pinne vinkelrätt upp i bakänden).</p><p>Mina pjäxor suger sig fast runt foten (när jag väl fått i den, vilket iofs inte är helt lätt om pjäxorna är kalla), utan att egentligen trycka eller klämma på någon punkt. Har du en gång fått den känslan, vilket du absolut bör eftersträva, så vet du därefter vad vi talar om. Precis som andra beskriver behöver jag egentligen inte "spänna" de nedre spännena märkbart, det räcker att "fästa" dem. Och jag har gott om plats framför trampdynorna, där behöver den inte smita åt.</p><p></p><p>När jag hittade denna pjäxa (i mitt fall en Salomon Falcon CS Pro) blev det den viktigaste "uppgradering" jag någonsin gjort av min skidutrustning. Min skidåkning blev momentant minst en halv klass bättre och jag hoppas verkligen kunna hitta en som sitter lika bra när det blir dags att byta (tyvärr snart, innerskon börjar nog tappa sin form och elasticitet..). </p><p></p><p>Så kämpa på, och nöj dig inte förrän du hittar en pjäxa som "suger sig fast" runt om foten! Alla lyckas iofs inte hitta rätt trots många långa försök, men det är en annan historia.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1226951, member: 144594"] Instämmer i ovanstående råd (inklusive att du nog inte hittat rätt pjäxa än). Jag har också låga och smala fötter utan plattfot (tänk ett korvbröd med visst "fotvalv", lång stortå framåt och en pinne vinkelrätt upp i bakänden). Mina pjäxor suger sig fast runt foten (när jag väl fått i den, vilket iofs inte är helt lätt om pjäxorna är kalla), utan att egentligen trycka eller klämma på någon punkt. Har du en gång fått den känslan, vilket du absolut bör eftersträva, så vet du därefter vad vi talar om. Precis som andra beskriver behöver jag egentligen inte "spänna" de nedre spännena märkbart, det räcker att "fästa" dem. Och jag har gott om plats framför trampdynorna, där behöver den inte smita åt. När jag hittade denna pjäxa (i mitt fall en Salomon Falcon CS Pro) blev det den viktigaste "uppgradering" jag någonsin gjort av min skidutrustning. Min skidåkning blev momentant minst en halv klass bättre och jag hoppas verkligen kunna hitta en som sitter lika bra när det blir dags att byta (tyvärr snart, innerskon börjar nog tappa sin form och elasticitet..). Så kämpa på, och nöj dig inte förrän du hittar en pjäxa som "suger sig fast" runt om foten! Alla lyckas iofs inte hitta rätt trots många långa försök, men det är en annan historia. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxa - spänna alla till max?
Tillbaka
Topp