Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxan växer/foten krymper?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1099682" data-attributes="member: 12152"><p>Jag har samma tendens. Både under varje åkdag men också som du säger under åkperioder med många dagar i rad. Jag tycker dock att det inte blir någon skillnad efter dag 4-5. Men jag skulle säga att det i första hand är foten som krymper volymmässigt vid regelbunden vistelse i en pjäxa. Min fot ser i alla fall rejält komprimerad ut när jag tar ur den ur pjäxan på kvällen. Åker man riktigt många dagar under en vinter kan man se en tydlig påverkan på vadmuskelns form också. </p><p></p><p>Jag brukar av den anledningen undvika att göra formsprutade innerskor innan eller för tidigt på säsongen. Jag gör det gärna efter åtmistone en helgs åkning eller liknande. De gånger jag har sprutat innerskor med en "oåkt höstfot" tycker jag att passformen har blivit för lös sedan en bit in i säsongen. Och jag har också upplevt att en sprutsko som känns perfekt när den tillverkas i slutet på mars eller liknande känns sjukt tight när den testas för första gången när snön kommer på senhösten.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1099682, member: 12152"] Jag har samma tendens. Både under varje åkdag men också som du säger under åkperioder med många dagar i rad. Jag tycker dock att det inte blir någon skillnad efter dag 4-5. Men jag skulle säga att det i första hand är foten som krymper volymmässigt vid regelbunden vistelse i en pjäxa. Min fot ser i alla fall rejält komprimerad ut när jag tar ur den ur pjäxan på kvällen. Åker man riktigt många dagar under en vinter kan man se en tydlig påverkan på vadmuskelns form också. Jag brukar av den anledningen undvika att göra formsprutade innerskor innan eller för tidigt på säsongen. Jag gör det gärna efter åtmistone en helgs åkning eller liknande. De gånger jag har sprutat innerskor med en "oåkt höstfot" tycker jag att passformen har blivit för lös sedan en bit in i säsongen. Och jag har också upplevt att en sprutsko som känns perfekt när den tillverkas i slutet på mars eller liknande känns sjukt tight när den testas för första gången när snön kommer på senhösten. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxan växer/foten krymper?
Tillbaka
Topp