Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäxflex för 13-åring
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1333771" data-attributes="member: 83225"><p>Intressant! Så om jag förstår rätt är alltså teorin att för mjuk pjäxa orsakar bakvikt? Men även en för hård pjäxa kommer ju också orsaka att man inte får tryck i plösen. Det gör ju onekligen valet ännu svårare... Hon kör konståkning också men jag är lite orolig att den väldigt balanserade stancen på skridskorna, där man dessutom undviker plöstryck för att inte dra i taggarna, skulle kunna påverka åt fel håll. </p><p></p><p>Japp, det är i Yxbacken och Jimmy är tränarkollega så jag kan absolut kolla med honom också. Det jobbiga är att alla tränare har sina egna takes på det här området. Så man får ta in så mycket input som möjligt och sen skapa sig en egen bild. </p><p></p><p>Att hon inte får ordentligt tryck framåt är jag ju helt med på, även om det blivit mycket bättre på sistone. Men det jag egentligen vill utreda är ju om hon kommer få bättre plöstryck av en 60-pjäxa eller om 75:orna hon har är bättre.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1333771, member: 83225"] Intressant! Så om jag förstår rätt är alltså teorin att för mjuk pjäxa orsakar bakvikt? Men även en för hård pjäxa kommer ju också orsaka att man inte får tryck i plösen. Det gör ju onekligen valet ännu svårare... Hon kör konståkning också men jag är lite orolig att den väldigt balanserade stancen på skridskorna, där man dessutom undviker plöstryck för att inte dra i taggarna, skulle kunna påverka åt fel håll. Japp, det är i Yxbacken och Jimmy är tränarkollega så jag kan absolut kolla med honom också. Det jobbiga är att alla tränare har sina egna takes på det här området. Så man får ta in så mycket input som möjligt och sen skapa sig en egen bild. Att hon inte får ordentligt tryck framåt är jag ju helt med på, även om det blivit mycket bättre på sistone. Men det jag egentligen vill utreda är ju om hon kommer få bättre plöstryck av en 60-pjäxa eller om 75:orna hon har är bättre. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäxflex för 13-åring
Tillbaka
Topp