Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäxflex för 13-åring
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MP1" data-source="post: 1333793" data-attributes="member: 158146"><p>Tå: Lätt att trycka en halv storlek, om det är stortån det gäller. </p><p></p><p>Förtydligande om flex och bakvikt. Min erfarenhet med för mjuka pjäxor ger bakvikt, gäller <strong>enbart</strong> barnpjäxor med flex mindre än 70. De har knappt någon fungerande flex, har inget bra stöd framåt. Det verkar omöjligt att ha en "bra" konstruktion som vuxenpjäxor och barnpjäxor med styvare flex, och ändå få ner mjukheten till 50-60 flex. </p><p>I övrigt är jag inget fan av styva pjäxor, men när man kommer upp till exempelvis Lage SC 70, från barnpjäxor, så blir det mycket lättare att få till plöstryck.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MP1, post: 1333793, member: 158146"] Tå: Lätt att trycka en halv storlek, om det är stortån det gäller. Förtydligande om flex och bakvikt. Min erfarenhet med för mjuka pjäxor ger bakvikt, gäller [B]enbart[/B] barnpjäxor med flex mindre än 70. De har knappt någon fungerande flex, har inget bra stöd framåt. Det verkar omöjligt att ha en "bra" konstruktion som vuxenpjäxor och barnpjäxor med styvare flex, och ändå få ner mjukheten till 50-60 flex. I övrigt är jag inget fan av styva pjäxor, men när man kommer upp till exempelvis Lage SC 70, från barnpjäxor, så blir det mycket lättare att få till plöstryck. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäxflex för 13-åring
Tillbaka
Topp