Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäxhjälp!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Elias-L" data-source="post: 247452" data-attributes="member: 52195"><p>Hur det är att komma i skom beror mera på vilket skal du väljer skulle jag säga... har dock inga som helst problem med att komma i mina Conformable med salomon skal, kan inte heller komma ihåg någon vi gjutit åt i butiken som haft några större probs. </p><p></p><p>Ibland kan dock den formgjutna Conformablesulan skapa lite friktion när du ska köra ner foten, den blir dock glattare efter ngn veckas användning. Skulle det vara ett direkt problem brukar vi köra på en tunn självhäftande film (av samma typ man kör med när man installerar värmeelement i pjäxor) som inte märks av men har mindre friktion än orginalytan, då brukar man glida ner bra enkelt.</p><p></p><p>Generellt är pjäxor mkt enklare att komma i idag.</p><p></p><p>Sen angående Mno:s förslag att teståka pjäxan först är det ju helt klart optimalt... men de flesta butiker som formgjuter brukar köpa in lösa skal (eller låta dig slippa betala orginalinneskon) och på så sätt kan man tjäna ngn krona. Men som sagt, optimalt är ju att teståka skalen.</p><p></p><p>//Elias</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Elias-L, post: 247452, member: 52195"] Hur det är att komma i skom beror mera på vilket skal du väljer skulle jag säga... har dock inga som helst problem med att komma i mina Conformable med salomon skal, kan inte heller komma ihåg någon vi gjutit åt i butiken som haft några större probs. Ibland kan dock den formgjutna Conformablesulan skapa lite friktion när du ska köra ner foten, den blir dock glattare efter ngn veckas användning. Skulle det vara ett direkt problem brukar vi köra på en tunn självhäftande film (av samma typ man kör med när man installerar värmeelement i pjäxor) som inte märks av men har mindre friktion än orginalytan, då brukar man glida ner bra enkelt. Generellt är pjäxor mkt enklare att komma i idag. Sen angående Mno:s förslag att teståka pjäxan först är det ju helt klart optimalt... men de flesta butiker som formgjuter brukar köpa in lösa skal (eller låta dig slippa betala orginalinneskon) och på så sätt kan man tjäna ngn krona. Men som sagt, optimalt är ju att teståka skalen. //Elias [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäxhjälp!
Tillbaka
Topp