Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäxhjälp!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 247623" data-attributes="member: 40931"><p>Jag är ingen expert på pjäxor. Därför tycker jag det smartaste är att gå till en riktig bootfitter. Dvs en butik du blir guidad genom hela köpet rakt igenom av ett proffs. Jag vet inte om det finns riktiga bootfitters i sverige dock? I Chamonix tex finns det två. Var inne hos den ena och det var helt otroligt vad kunniga dom var.</p><p></p><p>Alla skal har ju olika utformning och passar olika fötter olika bra. En bootfitter behöver du bara visa fötterna för och efter en dialog där han ställer de rätta frågorna ger han dig den bästa lösningen. Jag vet inte riktigt, men det känns som det är lite fel sätt att köpa pjäxor på, att gå in i en butik och leta efter ett par specifika modeller. Utan att veta ifall de passar ens fötter?</p><p></p><p>Sen angående fabriksinnerskor vs sprutskor, är ju även hållbarheten en faktor att beakta. En vanlig innersko håller formen ca 70-100 dagar och en sprutsko ca 300 dagar. Så köper man en helt ny pjäxa är det smart att satsa på sprutsko. Och som elias säger är det kanske lite overkill att köpa fabriksskon först, bara för att provåka skalet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 247623, member: 40931"] Jag är ingen expert på pjäxor. Därför tycker jag det smartaste är att gå till en riktig bootfitter. Dvs en butik du blir guidad genom hela köpet rakt igenom av ett proffs. Jag vet inte om det finns riktiga bootfitters i sverige dock? I Chamonix tex finns det två. Var inne hos den ena och det var helt otroligt vad kunniga dom var. Alla skal har ju olika utformning och passar olika fötter olika bra. En bootfitter behöver du bara visa fötterna för och efter en dialog där han ställer de rätta frågorna ger han dig den bästa lösningen. Jag vet inte riktigt, men det känns som det är lite fel sätt att köpa pjäxor på, att gå in i en butik och leta efter ett par specifika modeller. Utan att veta ifall de passar ens fötter? Sen angående fabriksinnerskor vs sprutskor, är ju även hållbarheten en faktor att beakta. En vanlig innersko håller formen ca 70-100 dagar och en sprutsko ca 300 dagar. Så köper man en helt ny pjäxa är det smart att satsa på sprutsko. Och som elias säger är det kanske lite overkill att köpa fabriksskon först, bara för att provåka skalet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäxhjälp!
Tillbaka
Topp