Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäxhjälp!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Emser" data-source="post: 248848" data-attributes="member: 15537"><p>Kan lägga en åsikt här känner jag. Jag har avancerat från mina gamla pjux och letat i över ett år innan jag köpte nya pjäxor i februari och det blev värsta följetongen men slutade med bästa köpet!</p><p>Var på ett riktigt bra pjäxhak i Chamonix (Foot Works tror jag det heter) i februari, o testade en massa pjux. Jag är väldigt tunn runt hälsenorna och har grymt svårt med hälgreppet på pjäxor, varför jag inte köpt några innan trots att jag testat allt som kommit i min väg och likadant var det här; på varenda en av de jag testade kunde jag - trots stenhård spänning - lyfta på hälen i pjäxan. Illa. Så vi började med att formgöra (inte spruta) en hel innersko av nåt grått tjockt material, snordyrt men verkade bra o så var det varmt sa de. Provåkte men fick idiotkramp i fötterna och redan i början av första dagen kunde jag lyfta hälen och kände mig inte alls så fast som jag borde. Detta trots att jag har en hård sula uppbyggd för mina höga hålfötter så foten ligger ju alltid bra o stilla.... nä, det blev att lämna tillbaks hela innerskon, och efter massa olika försök så slutade det med en hård pjäxa (tror det var en Salomon X-wave 10 men är bara 90% säker, testade många!) med en annan pjäxas originalinnersko med bra uppbyggnad runt hälsenepartiet i grunden. Sen byggde de upp en ny hälkappa utanpå innerskon av hårdplast med fastsatta hårda skumgummikuddar ovan fotknölen. Sitter som i ett skruvstäd i pjäxorna nu och skillnaden på åkningen var enorm, och även om det tog flera dar att fixa så ska jag nog vara nöjd med mina skor i många år! Kan tillägga att jag aldrig fryser om fötterna.</p><p></p><p>Mitt bästa tips är i slutändan att lägga lite tid och pengar på att testa ut ett par bra pjäxor för dina fötter och din åkning. Tror inte du kommer ångra dig. Nu hade jag tur som gjorde det på plats i alperna och kunde lämna tillbaks de hårdformade innerskorna som inte var bra (fick t o m tillbaks 1600:- när jag bytte till en standardinnersko!), men även svenska återförsäljare borde väl ha nån typ av garanti?</p><p>Lycka till. Eller du kanske redan lyckats med din shopping? =)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Emser, post: 248848, member: 15537"] Kan lägga en åsikt här känner jag. Jag har avancerat från mina gamla pjux och letat i över ett år innan jag köpte nya pjäxor i februari och det blev värsta följetongen men slutade med bästa köpet! Var på ett riktigt bra pjäxhak i Chamonix (Foot Works tror jag det heter) i februari, o testade en massa pjux. Jag är väldigt tunn runt hälsenorna och har grymt svårt med hälgreppet på pjäxor, varför jag inte köpt några innan trots att jag testat allt som kommit i min väg och likadant var det här; på varenda en av de jag testade kunde jag - trots stenhård spänning - lyfta på hälen i pjäxan. Illa. Så vi började med att formgöra (inte spruta) en hel innersko av nåt grått tjockt material, snordyrt men verkade bra o så var det varmt sa de. Provåkte men fick idiotkramp i fötterna och redan i början av första dagen kunde jag lyfta hälen och kände mig inte alls så fast som jag borde. Detta trots att jag har en hård sula uppbyggd för mina höga hålfötter så foten ligger ju alltid bra o stilla.... nä, det blev att lämna tillbaks hela innerskon, och efter massa olika försök så slutade det med en hård pjäxa (tror det var en Salomon X-wave 10 men är bara 90% säker, testade många!) med en annan pjäxas originalinnersko med bra uppbyggnad runt hälsenepartiet i grunden. Sen byggde de upp en ny hälkappa utanpå innerskon av hårdplast med fastsatta hårda skumgummikuddar ovan fotknölen. Sitter som i ett skruvstäd i pjäxorna nu och skillnaden på åkningen var enorm, och även om det tog flera dar att fixa så ska jag nog vara nöjd med mina skor i många år! Kan tillägga att jag aldrig fryser om fötterna. Mitt bästa tips är i slutändan att lägga lite tid och pengar på att testa ut ett par bra pjäxor för dina fötter och din åkning. Tror inte du kommer ångra dig. Nu hade jag tur som gjorde det på plats i alperna och kunde lämna tillbaks de hårdformade innerskorna som inte var bra (fick t o m tillbaks 1600:- när jag bytte till en standardinnersko!), men även svenska återförsäljare borde väl ha nån typ av garanti? Lycka till. Eller du kanske redan lyckats med din shopping? =) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pjäxhjälp!
Tillbaka
Topp