Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
pjäxköp pinnacle, hawx, cochise, xtfreetour
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="eriC1" data-source="post: 1090942" data-attributes="member: 59831"><p>Gillar du hur Lange sitter på dina fötter så är ju Freetour grymma. Så fort jag fick ner fötterna i mina Xt Freetour var det bara "Ahh va najs". Dock skulle jag aldrig köra den pjäxan om det är mer än 50% av åkningen tänkt i alpinbindningar (Är i princip bara Salomons WTR bindningar den passar i med nuvarande sulor btw), då materialet i skalet är så pass mjukt att det efter typ 10 dagars åkning ser mer ut som en bra säsongs slitage . Man får vara väldigt försiktig när man trycket ner dem i alpinbindningar då det är lätt att hamna lite snett och då får man stora jack i klacken då materialet är så mjukt.</p><p></p><p>Summa sumarum-Grym pjäxa med typiskt Lange-karaktär, men använd inte om största delen av åkningen sker utan tech-bindningar. Prestandan är grym, mina bredare "tunga" turskidor fick en helt ny karaktär när dem drevs av dessa pjäxor istället för mina Dynafit Mercury.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eriC1, post: 1090942, member: 59831"] Gillar du hur Lange sitter på dina fötter så är ju Freetour grymma. Så fort jag fick ner fötterna i mina Xt Freetour var det bara "Ahh va najs". Dock skulle jag aldrig köra den pjäxan om det är mer än 50% av åkningen tänkt i alpinbindningar (Är i princip bara Salomons WTR bindningar den passar i med nuvarande sulor btw), då materialet i skalet är så pass mjukt att det efter typ 10 dagars åkning ser mer ut som en bra säsongs slitage . Man får vara väldigt försiktig när man trycket ner dem i alpinbindningar då det är lätt att hamna lite snett och då får man stora jack i klacken då materialet är så mjukt. Summa sumarum-Grym pjäxa med typiskt Lange-karaktär, men använd inte om största delen av åkningen sker utan tech-bindningar. Prestandan är grym, mina bredare "tunga" turskidor fick en helt ny karaktär när dem drevs av dessa pjäxor istället för mina Dynafit Mercury. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
pjäxköp pinnacle, hawx, cochise, xtfreetour
Tillbaka
Topp