Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxkunskap
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sjolund" data-source="post: 819035" data-attributes="member: 39234"><p>Tänkte först starta en ny tråd, men det verkar finnas viss relevans här för mina funderingar. </p><p></p><p>Jag är på jakt efter ett par pjäxor som ska vara styva, stabila och hålla. Senaste veckorna har jag testat runt lite för att hitta pjäxan som alltid sitter som fastsvetsad - vilket har resulterat i två i mina ögon väldigt fina kandidater: Lange RX 130 Pro och Dalbello Krypton Pro. De pjäxorna är de som har suttit bäst kring vristen/hälen och därför borde hjälpa mig till att ha så roligt som möjligt när jag åker.</p><p></p><p>De stora frågorna egentligen rör hållbarheten, innerskorna och alla inställningsmöjligheter:</p><p></p><p>Hur mycket kommer skorna att gå ut sig med tiden (Dalbello kontra Lange)? Senaste säsongerna har jag kört ett par Salomon och de har gått ut sig lite väl mycket och när jag drar åt pjäxan hårt så trycker det på fel ställen (eller bara lite knasigt).</p><p></p><p>Dalbellopjäxorna verkar komma med tusen (kanske inte tusen, men säkert 20) smågadgets för att ändra flexen och sulor med olika dämpning... Kändes lite som att de öppnade upp Skalmans ryggplatta när lådan öppnades. Stora frågan är bara; Håller alla småsakerna och pjäxan i längden? </p><p>Själva tanken att ha en pjäxa som jag kan ställa om flex, dämpning och lutning så att det passar till alla typer av åkning jag skulle kunna komma på, är en grymt fin tanke, men håller det hela vägen, eller börjar saker att gå sönder efter ett tag?</p><p></p><p>Langepjäxan kändes solid och verkade inte riskera att brytas ihop av något jag kunde klara av utan att gå sönder själv så den är jag inte så fundersam över, den satt riktigt tight och fint, men om Dalbellopjäxan verkligen funkar hela vägen lutar det nog ditåt. Någon som har testat Dalbellodesignen ordentligt och kan ge en bra råd om vad jag skulle kunna vänta mig om jag väljer att vandra på den stigen?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sjolund, post: 819035, member: 39234"] Tänkte först starta en ny tråd, men det verkar finnas viss relevans här för mina funderingar. Jag är på jakt efter ett par pjäxor som ska vara styva, stabila och hålla. Senaste veckorna har jag testat runt lite för att hitta pjäxan som alltid sitter som fastsvetsad - vilket har resulterat i två i mina ögon väldigt fina kandidater: Lange RX 130 Pro och Dalbello Krypton Pro. De pjäxorna är de som har suttit bäst kring vristen/hälen och därför borde hjälpa mig till att ha så roligt som möjligt när jag åker. De stora frågorna egentligen rör hållbarheten, innerskorna och alla inställningsmöjligheter: Hur mycket kommer skorna att gå ut sig med tiden (Dalbello kontra Lange)? Senaste säsongerna har jag kört ett par Salomon och de har gått ut sig lite väl mycket och när jag drar åt pjäxan hårt så trycker det på fel ställen (eller bara lite knasigt). Dalbellopjäxorna verkar komma med tusen (kanske inte tusen, men säkert 20) smågadgets för att ändra flexen och sulor med olika dämpning... Kändes lite som att de öppnade upp Skalmans ryggplatta när lådan öppnades. Stora frågan är bara; Håller alla småsakerna och pjäxan i längden? Själva tanken att ha en pjäxa som jag kan ställa om flex, dämpning och lutning så att det passar till alla typer av åkning jag skulle kunna komma på, är en grymt fin tanke, men håller det hela vägen, eller börjar saker att gå sönder efter ett tag? Langepjäxan kändes solid och verkade inte riskera att brytas ihop av något jag kunde klara av utan att gå sönder själv så den är jag inte så fundersam över, den satt riktigt tight och fint, men om Dalbellopjäxan verkligen funkar hela vägen lutar det nog ditåt. Någon som har testat Dalbellodesignen ordentligt och kan ge en bra råd om vad jag skulle kunna vänta mig om jag väljer att vandra på den stigen? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxkunskap
Tillbaka
Topp