Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxor barn
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zupermac" data-source="post: 1091106" data-attributes="member: 49784"><p>Jag kan hålla med om Lange och deras pjux. Har två barn och båda är supernöjda med deras ”barn-modell” – flex. </p><p></p><p>Förra året testade vi Nordica (70) och de var väl ok men jag ser en skillnad i åkningen. Om det beror på pjuxen eller åkare låter jag vara osagt men bakåtvikten är ganska tydlig och jag ser att de är något mer upprätt byggda. Nu är en ny beställning på gång och vi går tillbaka till Lange igen.</p><p></p><p>Har en fråga i ämnet ang. storlekar och hoppas det är ok för TS. Igår mätte jag fötterna på den ena ungen. Han fot är 23.5cm med sockor på och stående på tumstocken mot en vägg. På förra årets pjäxa (skalet) står det 220-225 (på liner- 220) och när han sedan ställer sig i skalen och står med tån precis så den inte snuddar där framme så får jag ner fingrarna bakom hälen utan problem. Jag skulle gissa på 1-1.5cm. Hur går det ihop?</p><p></p><p>Kollade med en känd skidbutik och de rekommenderade 24.5 cm till honom. Jag får det till att han har 1 cm glapp i linern och förmodligen 2-3 cm i skalet. Det blir väl alldeles för stort?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zupermac, post: 1091106, member: 49784"] Jag kan hålla med om Lange och deras pjux. Har två barn och båda är supernöjda med deras ”barn-modell” – flex. Förra året testade vi Nordica (70) och de var väl ok men jag ser en skillnad i åkningen. Om det beror på pjuxen eller åkare låter jag vara osagt men bakåtvikten är ganska tydlig och jag ser att de är något mer upprätt byggda. Nu är en ny beställning på gång och vi går tillbaka till Lange igen. Har en fråga i ämnet ang. storlekar och hoppas det är ok för TS. Igår mätte jag fötterna på den ena ungen. Han fot är 23.5cm med sockor på och stående på tumstocken mot en vägg. På förra årets pjäxa (skalet) står det 220-225 (på liner- 220) och när han sedan ställer sig i skalen och står med tån precis så den inte snuddar där framme så får jag ner fingrarna bakom hälen utan problem. Jag skulle gissa på 1-1.5cm. Hur går det ihop? Kollade med en känd skidbutik och de rekommenderade 24.5 cm till honom. Jag får det till att han har 1 cm glapp i linern och förmodligen 2-3 cm i skalet. Det blir väl alldeles för stort? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxor barn
Tillbaka
Topp