Hade precis samma besvär under förra säsongen, och körde då med rossignols freeride pjäxa, som för övrigt fungerade utmärkt.
Sedan inhandlade jag ett par Nordica W8, och då var alla mina problem helt bortblåsta.
Hade även problem med frusna fötter, men det avhjälptes också med denna mirakelpjäxa.
Den är inte dyr, men den funkar bättre än allt annat jag har provat.
Kostar för tillfället 1999:- på rea på Stadium.
Har även hört att salomons pjäxor ska vara sämre för folk som lätt får benhinneinflammation, på grund av att plösen på deras pjäxor är mycket smalare än på andra.
Men jag rekommenderar dig att testa ett par Nordica W8 i affär, för det är en av de få pjäxorna som är lika sköna i backen som i affären.
Du kan även införskaffa ett par Laboe Racing strumpor, för dom är extra tjocka vid smalbenet just för att förebygga uppkomsten av benhinneinflammation.
Min inflammation uppkom just genom hopp, då man kanske landade lite långt ner i landningen, och även råkat få lite framvikt.
Smalbenet pressas då extremt hårt mot plösen, och om detta upprepas är inflammation nästintill oundvikligt.
För övrigt kan jag rekommendera en inflammationshämmande gel som heter Siduro.
Samma innehåll som Orudis, men har begåvats med ett lägre pris, och om man tänker efter lite så heter den ju faktiskt Orudis baklänges.
Stretching vet jag inte om det avhjälper just benhinneinflammation, just på grund av att musklerna sitter i vaden, och inte mitt framme vid smalbenet.
Dock så ska man ju självklart helst stretcha för att inte få problem med diverse muskler, som dras samman vid ansträngning.
Hoppas detta har varit till hjälp, och att jag inte har snackat alltför mycket skit.

Det var då denna kur som tog död på min inflammation.
MVH
Jonas.