Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
pjäxor = benhining inflamation eller ? tips om pjäxor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Oskarius" data-source="post: 102261" data-attributes="member: 32505"><p>Tjena, jag har själv stora problem med benhinnnorna jag rekomenderar att du efter åkning då du fått ont smörjer in benen med någon smärtstillande och antiinflamatorisk gel eller salva t. ex zon eller orudis. </p><p>Problemen uppstår, precis som Matajjas säger vid bakåtvikt, då benhinnan töjs ut av det. Men det finns också andra anledningar, ett tryck längs med benet, altså uppifrån och ned, ger också skador (t.ex vid platta eller flacka landningar) så det är inte endast bakvikt som ger upphov till problem med benhinnorna. </p><p></p><p>Det är troligt att en mjukare pjäxa kan hjälpa då den "flexar" mer än en hård pjäxa, men sannolikheten att man skulle bli av med problemet efter ett pjäxbyte är liten.</p><p></p><p>//en som delar dina problem...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Oskarius, post: 102261, member: 32505"] Tjena, jag har själv stora problem med benhinnnorna jag rekomenderar att du efter åkning då du fått ont smörjer in benen med någon smärtstillande och antiinflamatorisk gel eller salva t. ex zon eller orudis. Problemen uppstår, precis som Matajjas säger vid bakåtvikt, då benhinnan töjs ut av det. Men det finns också andra anledningar, ett tryck längs med benet, altså uppifrån och ned, ger också skador (t.ex vid platta eller flacka landningar) så det är inte endast bakvikt som ger upphov till problem med benhinnorna. Det är troligt att en mjukare pjäxa kan hjälpa då den "flexar" mer än en hård pjäxa, men sannolikheten att man skulle bli av med problemet efter ett pjäxbyte är liten. //en som delar dina problem... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
pjäxor = benhining inflamation eller ? tips om pjäxor
Tillbaka
Topp