Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxor - blåtå
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="havreboll" data-source="post: 1056419" data-attributes="member: 60010"><p>Foten blir naturligtvis kortare med en formgjuten sula. Testa själv att sätta foten med tån nuddandes en vägg och vinkla sedan upp hålfoten. Du kommer att märka att stortån dras tillbaka. Det är samma som om du tar vad som helst som är rakt och böjer det. Längden böjd är naturligtvis densamma men tvärs över är måttet kortare. Därför vissa skidor mäter kort eller långt beroende på om man mäter rakt eller i rocker-/camberprofilen. Sen är vissa personer mer tåliga mot att tån ligger i. Själv tycker jag att det är obehagligt att åka om inte tån tar i även om jag flexar framåt. Att klippa naglarna kort hjälper också då det är köttet som tar i istället för nageln. Angående den brännande känslan i smalbenen så är det, förutom att sluta åka i skitstrumpor, bara att svälja stoltheten och raka smalbenen ;]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="havreboll, post: 1056419, member: 60010"] Foten blir naturligtvis kortare med en formgjuten sula. Testa själv att sätta foten med tån nuddandes en vägg och vinkla sedan upp hålfoten. Du kommer att märka att stortån dras tillbaka. Det är samma som om du tar vad som helst som är rakt och böjer det. Längden böjd är naturligtvis densamma men tvärs över är måttet kortare. Därför vissa skidor mäter kort eller långt beroende på om man mäter rakt eller i rocker-/camberprofilen. Sen är vissa personer mer tåliga mot att tån ligger i. Själv tycker jag att det är obehagligt att åka om inte tån tar i även om jag flexar framåt. Att klippa naglarna kort hjälper också då det är köttet som tar i istället för nageln. Angående den brännande känslan i smalbenen så är det, förutom att sluta åka i skitstrumpor, bara att svälja stoltheten och raka smalbenen ;] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxor - blåtå
Tillbaka
Topp