Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
PJÄXOR *BRED FOT & *LÅG ANKEL
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Eskas" data-source="post: 1207518" data-attributes="member: 39743"><p>Kombinationen bred fot och låg ankel är en ganska svårt nöt att knäcka utan att behöva jobba med skalet. Jag har själv samma problem men har 113mm bred fot.</p><p></p><p>Generellt mäts lästbredd i strl 26.5 och det finns väldigt få alternativ som är bredare än 102 mm. Dock är de flesta pjäxor som är 102 breda också för höga fotvalv, de är alltså "high volume" pjäxor som både är breda och höga.</p><p></p><p>Om du nödvändigtvis måste ha ett par pjäxor med 104 mm och inte klarar dig på 102 mm så behöver du hur som helst värma skalet och trycka ut det, då spelar det inte så stor roll om du börjar med ett 100 mm skal eller ett 102 mm skal. Du kan alltså i stort sett ta vilken pjäxa som helst som sitter bra förutom på bredden och värma ut plasten.</p><p></p><p>De modeller jag kan tipsa dig om som har 102 mm är:</p><ul> <li data-xf-list-type="ul">Lange LX</li> <li data-xf-list-type="ul">Technicha Mach1 HV</li> <li data-xf-list-type="ul">Atomic Magna</li> <li data-xf-list-type="ul">Nordica Sportmachine</li> <li data-xf-list-type="ul">Head edgy LYT</li> <li data-xf-list-type="ul">K2 BFC</li> <li data-xf-list-type="ul">Salomon S/PRO HV</li> </ul><p></p><p>Finns säkert några fler modeller som jag missat.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Eskas, post: 1207518, member: 39743"] Kombinationen bred fot och låg ankel är en ganska svårt nöt att knäcka utan att behöva jobba med skalet. Jag har själv samma problem men har 113mm bred fot. Generellt mäts lästbredd i strl 26.5 och det finns väldigt få alternativ som är bredare än 102 mm. Dock är de flesta pjäxor som är 102 breda också för höga fotvalv, de är alltså "high volume" pjäxor som både är breda och höga. Om du nödvändigtvis måste ha ett par pjäxor med 104 mm och inte klarar dig på 102 mm så behöver du hur som helst värma skalet och trycka ut det, då spelar det inte så stor roll om du börjar med ett 100 mm skal eller ett 102 mm skal. Du kan alltså i stort sett ta vilken pjäxa som helst som sitter bra förutom på bredden och värma ut plasten. De modeller jag kan tipsa dig om som har 102 mm är: [LIST] [*]Lange LX [*]Technicha Mach1 HV [*]Atomic Magna [*]Nordica Sportmachine [*]Head edgy LYT [*]K2 BFC [*]Salomon S/PRO HV [/LIST] Finns säkert några fler modeller som jag missat. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
PJÄXOR *BRED FOT & *LÅG ANKEL
Tillbaka
Topp