Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
PJÄXOR *BRED FOT & *LÅG ANKEL
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="GoranC" data-source="post: 1207628" data-attributes="member: 138899"><p>Jag vill påstå att Salomons Max serie är ett bra val som passar ypperligt om man har ett lågt fotvalv, som jag har.</p><p>jag har även ett par Scott G1 110 (97mm läst) som sitter riktigt bra på mina fötter utan någon tillpassning, använder dom till mina mjukare 115mm skidor för friåkning. Störst risk vill jag påstå är att köpa för bred läst, ofta som pjäxsäljare (även på välrenommerade butiker) plockar fram för breda pjäxor till mig, trotts att jag säger jag vill ha tighta pjäxor så bärs det fram både 103 och 100 läst då mina fötter är 103-105mm breda. Men dom känns som badkar när dom knäppa åt, jämfört med de välanvända X-Max jag har.</p><p>97 läst behöver jag för att volymen i pjäxan inte skall bli för stor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GoranC, post: 1207628, member: 138899"] Jag vill påstå att Salomons Max serie är ett bra val som passar ypperligt om man har ett lågt fotvalv, som jag har. jag har även ett par Scott G1 110 (97mm läst) som sitter riktigt bra på mina fötter utan någon tillpassning, använder dom till mina mjukare 115mm skidor för friåkning. Störst risk vill jag påstå är att köpa för bred läst, ofta som pjäxsäljare (även på välrenommerade butiker) plockar fram för breda pjäxor till mig, trotts att jag säger jag vill ha tighta pjäxor så bärs det fram både 103 och 100 läst då mina fötter är 103-105mm breda. Men dom känns som badkar när dom knäppa åt, jämfört med de välanvända X-Max jag har. 97 läst behöver jag för att volymen i pjäxan inte skall bli för stor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
PJÄXOR *BRED FOT & *LÅG ANKEL
Tillbaka
Topp