Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxor - canting?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Steepndeep" data-source="post: 107771" data-attributes="member: 13343"><p>Hej</p><p></p><p>Min erfarenhet är att det spelar väldigt liten roll hur man ställer in pjäxskaften. För det första så vinklar man skaftet väldigt lite och för det andra så vinklar man inte fotbädden i pjäxan så min slutsats är skillnaden mellan vinklat och ovinklat är minimal. Annan bevisad fakta emotses tacksamt.</p><p></p><p>Nåväl, den lilla skillnad som eventuellt är har jag alltid använt för att hålla skidorna parallella mot snön när man står i äggställning. D.v.s. står inåt med benen enligt beskrivning av Nojlas ovan. När man ligger i abfahrt är det som bekant oönskat med kanter i snön när man kör rakt fram. Detta ger också den teoretiska fördelen vid carving att man kan få lite bättre grepp med innerskidan.</p><p></p><p>Slut från Steepndeep</p><p></p><p>Och som alltid, kom ihåg</p><p></p><p>"Full fart spar tid"</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Steepndeep, post: 107771, member: 13343"] Hej Min erfarenhet är att det spelar väldigt liten roll hur man ställer in pjäxskaften. För det första så vinklar man skaftet väldigt lite och för det andra så vinklar man inte fotbädden i pjäxan så min slutsats är skillnaden mellan vinklat och ovinklat är minimal. Annan bevisad fakta emotses tacksamt. Nåväl, den lilla skillnad som eventuellt är har jag alltid använt för att hålla skidorna parallella mot snön när man står i äggställning. D.v.s. står inåt med benen enligt beskrivning av Nojlas ovan. När man ligger i abfahrt är det som bekant oönskat med kanter i snön när man kör rakt fram. Detta ger också den teoretiska fördelen vid carving att man kan få lite bättre grepp med innerskidan. Slut från Steepndeep Och som alltid, kom ihåg "Full fart spar tid" [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxor - canting?
Tillbaka
Topp