Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
pjäxor flex
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JN72" data-source="post: 1064675" data-attributes="member: 139883"><p>Jag förstår dig. Efter att av misstag ha köpt ett par racepjäxor för många år sedan blev jag "rädd" för att ha för hård flex. Detta har dock bara lett till att jag kört på för mjuka i många år. Väger 73kg 173cm kör mest offpist och om jag är i pisten vill jag carva så hårt det går. Jag känner att Salomon xpro 110 uppskruvade till 120(flex boost på baksidan av pjäxan) fortfarande är lite mjuka, framförallt i pisten men även när jag landar små drop(gör aldrig stora<img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" />) med lite framåtvikt. </p><p>Ett alternativ är ju att köpa en tredelad pjäxa (Dalbello eller Full Tilt) där man kan ändra flexen från mjuk till riktigt hård genom att byta tungan. På så vis skulle du kunna prova dig fram till rätt flex utan att det kostade skjortan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JN72, post: 1064675, member: 139883"] Jag förstår dig. Efter att av misstag ha köpt ett par racepjäxor för många år sedan blev jag "rädd" för att ha för hård flex. Detta har dock bara lett till att jag kört på för mjuka i många år. Väger 73kg 173cm kör mest offpist och om jag är i pisten vill jag carva så hårt det går. Jag känner att Salomon xpro 110 uppskruvade till 120(flex boost på baksidan av pjäxan) fortfarande är lite mjuka, framförallt i pisten men även när jag landar små drop(gör aldrig stora:)) med lite framåtvikt. Ett alternativ är ju att köpa en tredelad pjäxa (Dalbello eller Full Tilt) där man kan ändra flexen från mjuk till riktigt hård genom att byta tungan. På så vis skulle du kunna prova dig fram till rätt flex utan att det kostade skjortan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
pjäxor flex
Tillbaka
Topp