Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
pjäxor för alpint och topptur - Crispi?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MariaTelis" data-source="post: 1053777" data-attributes="member: 120692"><p>Har åkt telis många år i Crispis CXP och de sitter som gjutna och är fortfarande i mycket gott skick - formen och detaljer som innersko, spännen och så har hållit bra.</p><p></p><p>har nu tänkt köpa slalom-skidor och pjäxor så att man kan gå upp och skida ned, men jag kommer även att vistas mycket i pist, så pjäxan får ej vara för mjuk</p><p>så t.ex. Dynafit superlätta men med sämre pistegenskaper känns som att de går bort</p><p></p><p>vill dock helst ha pjäxa med möjlighet att använda bindningssystem typ Dynafit - om man skulle vilja det</p><p></p><p>har provat t.ex. Scarpa Gea RS men de satt varken skönt över fot eller vad (deras telispjäxor passade ej heller min fot)</p><p>och Scott var för rymliga över fot och tighta över vad (åtminstone herrmodell, men som tjej har jag hört att vadmuskeln tydligen sitter lite lägre ned)</p><p></p><p>jag funderar därför på om Scarpas SKWO:L, SKR!!M, Synthesi eller Skriker skulle kunna passa mig</p><p></p><p>eftersom ingen butik jag vet har dem hemma så att jag kan prova</p><p>så undrar jag om någon har någon erfarenhet av dessa skor - innan jag beställer hem på chans.</p><p></p><p>tar även tacksamt emot tips på skida för offpist som ändå fungerar bra i pisten </p><p>samt bindning - är det bättre om man åker mycket i pist att välja en "vanlig med gåegenskaper" eller är Dynafit bäst?</p><p></p><p>MVH Maria</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MariaTelis, post: 1053777, member: 120692"] Har åkt telis många år i Crispis CXP och de sitter som gjutna och är fortfarande i mycket gott skick - formen och detaljer som innersko, spännen och så har hållit bra. har nu tänkt köpa slalom-skidor och pjäxor så att man kan gå upp och skida ned, men jag kommer även att vistas mycket i pist, så pjäxan får ej vara för mjuk så t.ex. Dynafit superlätta men med sämre pistegenskaper känns som att de går bort vill dock helst ha pjäxa med möjlighet att använda bindningssystem typ Dynafit - om man skulle vilja det har provat t.ex. Scarpa Gea RS men de satt varken skönt över fot eller vad (deras telispjäxor passade ej heller min fot) och Scott var för rymliga över fot och tighta över vad (åtminstone herrmodell, men som tjej har jag hört att vadmuskeln tydligen sitter lite lägre ned) jag funderar därför på om Scarpas SKWO:L, SKR!!M, Synthesi eller Skriker skulle kunna passa mig eftersom ingen butik jag vet har dem hemma så att jag kan prova så undrar jag om någon har någon erfarenhet av dessa skor - innan jag beställer hem på chans. tar även tacksamt emot tips på skida för offpist som ändå fungerar bra i pisten samt bindning - är det bättre om man åker mycket i pist att välja en "vanlig med gåegenskaper" eller är Dynafit bäst? MVH Maria [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
pjäxor för alpint och topptur - Crispi?
Tillbaka
Topp